Gå til innhold

Hvor langt kan mondeo gå?


Vladdus

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor lang er en vei? Håpløst spørsmål, men jeg har aldri sett en utslitt Zetec(med eller uten DOHC merke), og jeg har sett mange. Får en slik motor ny olje, og nytt filter hver 15k eller en gang i året, og ny kjølevæske en gang i blandt, samt selvfølgelig kamreimsett, så går de evig

 

Ev problemer er oftest relatert til enten lekkasje på kjølesystemet eller for gammel frostvæske. Resulterer i begge tilfeller i def toppakning og ev. skjevt topplokk

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en '94 Mondeo 2.0 som har tuslet 285.000. Har selv kjørt ca 45.000 av disse og kan ikke si jeg merker noe forskjell på motoren fra jeg kjøpte bilen. Har byttet mye slitedeler, spesielt i forstilling, men på motoren har jeg kun byttet TPS-sensor fordi denne var defekt og MAF som jo har en tendens til å ryke.

Selvfølgelig har jeg byttet olje og plugger og filtere.

Uten at jeg skal være påståelig vil jeg tro motoren sikkert går til 400.000 og kanskje mer hvis man steller pent med den.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Mondeo har passert 281200 nå, og motoren er det ikke noe å klage på, har bare bytta det kjente vakuum-t-stykket i motoren, og hatt noe kjølevannslekkasje, har det enda, mest antakelig fra termostathuset, men jeg gidder ikke bry meg nå.. Ellers har jeg omtrent bytta hele forstillinga, er vel her problema kommer etterhvert, Har også bytta girkassa, da noen deler fra girkassa plutselig hadde lyst til å lage hull og fly ut av kassa.. :P Ellers er det ingen ulyder fra motoren i det hele tatt, har troa på at den kan gå langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

jeg vet at på litt eldre mondeoer er vannpumpa av plastikk noe som bør sjekkes en gang i blant for den har lett for og gå i stykker og da kan motoren gå varm...

 

jeg kjenner en som har en 2.5 V6èr og den har gått varm før på grunn av vannpumpa...

 

man kan få kjøpt en som ikke er i plast på ford tror jeg :ford:

http://www.teamrosa.com

 

Kjør hardt, kjør stil, kjør fort med bil, kjør FORD, uten tvil=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Mondeo har passert 281200 nå, og motoren er det ikke noe å klage på, har bare bytta det kjente vakuum-t-stykket i motoren, og hatt noe kjølevannslekkasje, har det enda, mest antakelig fra termostathuset, men jeg gidder ikke bry meg nå.. Ellers har jeg omtrent bytta hele forstillinga, er vel her problema kommer etterhvert, Har også bytta girkassa, da noen deler fra girkassa plutselig hadde lyst til å lage hull og fly ut av kassa.. :P Ellers er det ingen ulyder fra motoren i det hele tatt, har troa på at den kan gå langt.

 

Har en mistanke om at det kjente vakuum t-stykket er gåen hos min. Hvor finner jeg det? takk for hjelpen.

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår