Gå til innhold

Skal lage bakleppe i glassfiber - trenger hjelp

Ranger emnet


acoupe

Anbefalte innlegg

hei,

Skal lage bakleppe til bilen min i glassfiber.

Den skal fungere som ett slags deksel som jeg bare limer oppå bakfangeren, helt nederst.

Jeg må da støpe formen for bakleppa oppå bakfangeren, men har ikke gjort dette før. Hvordan går jeg fram med dette?

Har kjøpt inn glassfiber duk, polyester osv. Trenger jeg noe mer?

 

Har søkt litt på forumet men fant ingen tråden som omhandlet akuratt dette, men jeg kan jo ha oversett noe som om det finnes en tråd om akuratt dette så henvis meg til den og slett denne tråden.

 

takk for hjelp på forhånd :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har skummel lik tanke gang kompis, hehe.

vi får se hva vi får til ;).... stå på, du gjør mye bra arbeid...

 

denne linken hjeler kanskje litt, har du vært inne på (HOW TO) tråden eller?

 

http://www.bilforumet.no/how-to-forum/81799-nybegynner-med-glassfiber-se-her.html

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har skummel lik tanke gang kompis, hehe.

vi får se hva vi får til ;).... stå på, du gjør mye bra arbeid...

 

denne linken hjeler kanskje litt, har du vært inne på (HOW TO) tråden eller?

 

http://www.bilforumet.no/how-to-forum/81799-nybegynner-med-glassfiber-se-her.html

 

takk for linken!

Ja mulig vi har litt like planer, men troooor faktisk ikke jeg har samme ideen som deg ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte maskeringsteip i bagasjen. det var ikke noe sjakktrekk. De kassene er nå tapetsert utvendig med polyester-impregnert teip! :D Bare det er noe glatt går det meste. Jeg har som regel tapet fast plast over interiør etc, men det blir veldig ruglete og ujevn tykkelse på støpen.

 

Men hvordan har du tenkt å feste glassfibern? Regner med du har en eller annet plast i fangern din.. Se på innsiden etter f.eks PE eller PP etc stempling.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt og lage frontleppe i glassfiber.

 

Min plan er og skru av fangeren, så lage en liten "kasse" av papp som jeg fester neders på fangeren, så fyller jeg den "kassen" med byggskum, lar det størkne, for da har jeg formen til fangeren jeg skal lime frontleppen fast til, så er det bare mange timer med forming av byggskummet til jeg har den formen jeg vil ha på frontleppen, etter det sparkler jeg den med noe billig sparkel, så grunner jeg den og lakerer, vokser godt, og når jeg har vokset i flere dager vokser jeg enda mere, så legger jeg på gelcoat og så glassfiber, og da har jeg en form jeg kan støpe frontleppen utifra, så kan jeg støpe så mange jeg vil og kræsje borti alle fortauskanter jeg ser :P

 

Har aldri gjort slike store prosjekter før, men dette var tankegangen som ruller i hodet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg har tenkt og lage frontleppe i glassfiber.

 

Min plan er og skru av fangeren, så lage en liten "kasse" av papp som jeg fester neders på fangeren, så fyller jeg den "kassen" med byggskum, lar det størkne, for da har jeg formen til fangeren jeg skal lime frontleppen fast til, så er det bare mange timer med forming av byggskummet til jeg har den formen jeg vil ha på frontleppen, etter det sparkler jeg den med noe billig sparkel, så grunner jeg den og lakerer, vokser godt, og når jeg har vokset i flere dager vokser jeg enda mere, så legger jeg på gelcoat og så glassfiber, og da har jeg en form jeg kan støpe frontleppen utifra, så kan jeg støpe så mange jeg vil og kræsje borti alle fortauskanter jeg ser :P

 

Har aldri gjort slike store prosjekter før, men dette var tankegangen som ruller i hodet mitt :)

 

Driver med akkurat det samme selv nå! Er egentlig ikke så vanskelig, bare mye jobb :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår