Scout80 Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Har satt i en '98 mod B230FT fra en 940 og satt på datasprutanlegg. Problemet er at den går helt forferdelig dårlig, ujevnt og bruker nesten 5 liter på mila! Jeg har bytta coil, pluggledninger og plugger. Pluggene er forsåvidt til en '88 AT motor tror jeg, men det skulle vel ikke ha så mye i si? Hva kan være galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tsracer Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 åssen sprut har du nå? du må antagli bare få justert den, så går den nok mye berdre ettervært. Siter http://www.bilforumet.no/faq Volvo 740Turbo Intercooler volvo 240 gl-vinterbil-Solgt volvo 240R (Prosjekt Bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Er vel ikke så rart at den går litt ruskete med det forbruket nei :) må nesten være ny rekord det! Dårlig gnist er ikke grunnen hvertfall.. Her må det nok justeres litt datasprut,og sjekke at alle innkommende verdier til sprutet stemmer!! Har du org. BTR eller justerbar Trenger ikke så voldsomt høyt bensintrykk med store nok dyser.. Bare kurante åpningstider! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scout80 Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Sprutet heter Haltech F9 og gikk fint når jeg brukte det i den gamle AT motoren. Men åssen justerer jeg det da? Koble til en laptop med en kabel jeg ikke har?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 stemmer;) men du bør jo vite hva du skal gjøre da, evt finne noen som kan hjelpe deg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scout80 Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Ja, men er det noen her som kan det da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Du burde vel finne noen som kan det og som befinner seg nærheten av der du bor.. Litt tungvint å ta sånne ting over forumet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Du veit godt hva du driver med og har virkelig satt deg inn i mapping og justering av sprutet ditt skjønner jeg!? :P Få bilen til noen som veit hva dem driver med, så er du godt på vei i allefall :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Sprutet heter Haltech F9 og gikk fint når jeg brukte det i den gamle AT motoren.Men åssen justerer jeg det da? Koble til en laptop med en kabel jeg ikke har?:) Du må få no instrumenter på motorn så du kan se åssen blandinga di er osv, du må ha kabel å laptop ja, er jo helt merklig at du i det hele tatt greier å fyre satsen m std tenningsanlegg om den bruker 5 liter på mila... Hvem har mappa denna før da..? Det du må gjøre er å få på et lambda meter og få justert bensintrykk og sjekke tenning. Så må du begynne å få justert den, sette opp dysedrivere osv... Det du kan gjøre er å ringe Kai på KRB og bare komme opp med bilen til han så får han den til å gå for deg, eventuellt mappe hele greiene... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Kan jo bare få klobbla seg inn på lambda sonden som han har i potta egentlig.. Den viser jo det som må til den.. Skulle jo tru at du kan se hva for no verdi den har med dataspruten. Kan iallfall det på alt annet av bil som jeg har vært borti som man kan koble opp diagnose på. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Kan jo bare få klobbla seg inn på lambda sonden som han har i potta egentlig.. Den viser jo det som må til den.. Skulle jo tru at du kan se hva for no verdi den har med dataspruten. Kan iallfall det på alt annet av bil som jeg har vært borti som man kan koble opp diagnose på. Det er jo en smalbandslambda, må ha breibandslambda om en skal justere, dvs tall å justere etter ikke bare ei diode som lyser ritch eller lean... Det er ikke no diagnose stikk på et datasprut, og det er ikke noe lambda tilkobla det med mindre en har en måler i bilen, noe han tydligvis ikke har.. Nytter ihvertfall ikke å begynne å justere en motor på gata selv om en ikke veit om man må ha data til det eller ikke for å si det sånn... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Rekti.. Men han trenger bare å sette en lambda sonde inn i eksosanlegget å finne ut hvilke spenninger den gir fra seg når den er på lambda 1.. Også kan han justere seg ut fra det.. Vist det blir for mye ork å dra til et verksted for å stikke inn 4gass måler'n.. Det jeg ville fram til.. En lambdasonde er jo en lambda sonde.. Om det er en diode som viser forholdet, en analogt meter eller en skjerm kommer jo kunn ann på avlesings utstyret.. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Rekti.. Men han trenger bare å sette en lambda sonde inn i eksosanlegget å finne ut hvilke spenninger den gir fra seg når den er på lambda 1.. Også kan han justere seg ut fra det.. Vist det blir for mye ork å dra til et verksted for å stikke inn 4gass måler'n.. Det jeg ville fram til.. En lambdasonde er jo en lambda sonde.. Om det er en diode som viser forholdet, en analogt meter eller en skjerm kommer jo kunn ann på avlesings utstyret.. Man må ha breibandslambda utstyr om en skal justere på gata, det er et must for å si det sånn, man trenger både instrumentet og sonda, breibandslambda sondene gir fra seg helt annerledes strømmer enn en smalbandssonde, blir mye plunder uansett vil jeg tro om man skal begynne å lese av strømmer og overføre dem over til lambda verdi på fullt øs på 1.5kg trøkk på gata... Greit at du kan dra på et verksted å justere motorn smooth på tomgang, men det er jo når man kjører og du får trykk det er vitalt å ha lambda utstyr i bilen for å ikks skrote motorn og det får du ikke på frirus i et verksted... Er mange typer sonder, smalbandslambda som kun gir en indikasjon om den går feit som faen eller leant som f, nesten mere nøyaktig å lukte på eksosen enn å se på de diodene, så har du breibandslambda som er det du må bruke når du skal justere på gata, eller så bruker man Uego som er det beste, mye kjappere.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Ok, i rest my case... Da får u bare få tak på en med riktig utstyr å xp;P Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scout80 Skrevet Oktober 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 ojojoj for en diskusjon! Men takk for innspill:p Litt dyrt å kjøre bilen til KRB når jeg bor i rogaland og den bruker 5LPM. Det som var gjort på den gamle motoren var at de hadde lasta ned en ferdig map og lagt den inn. Fungerte helt knirkefritt det, så er det noen som vet om steder det går ann å finne det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.