Gå til innhold

Tråden om Qmi olje tilsettninger o.l

Ranger emnet


opel freak

Anbefalte innlegg

JA, jeg har søkt men jeg ble ikke noe særlig klokere.

 

Jeg lurer rett og slett på om disse produktene funker i det hele tatt, er de så gode som noen sier eller er det kun svada?

 

Har også registrert at Reodor har motforutsettninger mot Qmi men det kan hende jeg har tolket feil. Uansett stiller jeg meg nøytral i saken for jeg vil gjerne bli opplyst om slike ting :D

 

Hvem flere lager slike produkte og linking til andre forum synes jeg absolutt er lov vist det inneholder relevant informasjon!

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke QMI alene jeg har noe i mot, men alle PTFE-baserte tilsatser, uansett om de måtte kalle det motorbehandling eller noe annet. Jeg sitter jo ikke på noe oljelaboratorium eller tribologikompetanse, så jeg må som de fleste andre basere min synsing på det jeg finner av opplysninger på Internett og lignende. Ved å sammelikne hva pro-siden sier sammenliknet med hva con-siden sier har jeg den oppfatning at PTFE ikke har noe å gjøre i motorens smøresystem.

 

QMIs hjemmeside kan ved første øyekast virke imponerende, men jeg brukte ganske mye tid på den og fant uoversiktelighet, selvmotsigelser og udokumenterbare påstander. Dokumentasjonen det linkes til er på en finurlig måte ufullstendig.

 

Flere oljeselskaper har en periode hatt slike produkter i sitt sortiment, før de uten varsel plutselig blir borte.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Eg brukte QMI sin automatgearbehandling på 93 Citroen XM og blei meget positivt overraska. Den sjalta girene mykje meir komfortabelt etter tilsetninga, særlig merbart oppover (ved litt turtall), men også ved nedgiring/motorbrems.

Solgte bilen uten å ha kjørt den meir enn 2-3.000 km etter behandlinga så eg kan ikkje uttale meg om varigheten eller evt. bivirkninger av tilsetninga.

 

Kjøpte QMI motorrens med tanke på den samme bilen, men rakk ikkje å prøve denne før salget. Det ligger på hylla og vil bli brukt på annen bil ved anledning. Har bare ikkje bestemt meg for kem av bilene.

 

Eg var i utgangspunktet veldig skeptisk til dette, nettsida deira ser uproff ut og med masse kundetilbakemeldinger syns eg det lyser "billig postordre". Men etter å ha lest om dette på ett seriøst forum der eg kjente fleire medlemmer, valgte eg å prøve. Anbefaler gjerne produktet, eg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja. oljetillsetninger i motoren har vel heller liten tro på, da det allerede er tillsetninger i oljen fra seriøse selskap, castrol m.m

 

noe som kan funke er vel sikkert i gir/diff?

 

Men motorrens funker bra, får ut absolutt alt slam fra motor, kan peile olje etterpå, og den er like blank.

 

noe som også funker er tillsetninger som "fornyer" tetteringer etc. Oljeselskaper tilbakeviser også dette da de mener de har tillsetninger i olja så du skal slippe ekstra, men har erfaring med at dette funker til en viss grad. Da med Omega sine produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår