Gå til innhold

da va man uten lappen kansje

Ranger emnet


RMK_700

Anbefalte innlegg

jeg fikk lov til å fortsette å kjøre maskiner på maskinførerbeviset mitt samt truck og moped.

 

Jeg ble ikke fradømt retten til å kjøre noe men fikk 3mnd inndragning av førerkortet mitt.

regner med det er likt i dette tilfellet også(men jeg kan jo ta feil).

 

er bare å spørre juristen som har saken.

 

Nå, min gode mann, motsier du deg selv.

 

"Inndragning av førerkort" er nøyaktig det samme som "tap av førerett for motorvogn".

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, min gode mann, motsier du deg selv.

 

"Inndragning av førerkort" er nøyaktig det samme som "tap av førerett for motorvogn".

 

my bad..sleivete forklart kanskje.

 

det jeg mente var at jeg ikke mistet retten til å føre motorredskaper uten sertifikatplikt samt kjøretøy/redskap som føres på kompetansebevis.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

my bad..sleivete forklart kanskje.

 

det jeg mente var at jeg ikke mistet retten til å føre motorredskaper uten sertifikatplikt samt kjøretøy/redskap som føres på kompetansebevis.

 

Det stemmer nok bedre ;)

 

For øvrig - du later til å være en kar som har tålelig god kontroll på det du snakker om, og det liker jeg, for da går det an å ha meningsfylte diskusjoner. Nevner det, i og med at jeg er NATOs største kverulant, i den hensikt å oppfordre til diskusjon, slik at du ikke blir forbanna hvis jeg henger meg opp i noe du sier ;) Oi, det blei en tung setning...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp og ser du under avataren min så kan det vel kanskje tenkes at vi er like på det punktet :D

 

Jeg prøver å ha kontroll på hva jeg sier selv om det kan forekomme feil innimellom,og ikke minst min manglende evne til å skrive det jeg mener på en forståelig måte.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp og ser du under avataren min så kan det vel kanskje tenkes at vi er like på det punktet :D

 

Jeg prøver å ha kontroll på hva jeg sier selv om det kan forekomme feil innimellom,og ikke minst min manglende evne til å skrive det jeg mener på en forståelig måte.

 

Det siste kan jo være litt slitsomt, da ;) Jeg skal prøve å ikke misforstå deg med vilje, men jeg vil ikke love at jeg alltid kommer til å klare det...hehe...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

redda meg jeg ;)

grunnen er at: et forenkelt forelegg (FF) er like gyldig som en rettskraftig dom vist den er godtatt av fornermede på stedet (slik jeg gjore) og et FF Kan KUN endres på vist det kommer den fornermede i saken(meg) til gode. derfor fikk jeg 7800 i bot og beholder lappen :D Tak gud for det. men nå har jeg lært ;)

 

men da vet alle det :) takk for all hjelp

da va nybil handla inn, og kræsja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

redda meg jeg ;)

grunnen er at: et forenkelt forelegg (FF) er like gyldig som en rettskraftig dom vist den er godtatt av fornermede på stedet (slik jeg gjore) og et FF Kan KUN endres på vist det kommer den fornermede i saken(meg) til gode. derfor fikk jeg 7800 i bot og beholder lappen :D Tak gud for det. men nå har jeg lært ;)

 

men da vet alle det :) takk for all hjelp

 

Vakkert. Bra for deg :) For også håpe at vedkommende politimann som glemte å ta med seg førerkortet ditt får seg en solid skrape i lakken.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår