JJ1980 Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Hei! Har en Audi A3 1,6 2001 modell hvor jeg har noen kjipe symptomer. Når jeg aksellerer, eller gir full gass, fyker turtallet opp uten at motorkraften øker. Det varer ca 1-2 sekunder så går den tilbake til normalt. Akkurat som om noe glipper. Jævlig irriterende. Det skjer i alle gir unntatt første. Hva kan dette være symptomer på? Og hva vil det evt koste å fikse dette? Tilbakemeldinger tas imot med stor takk! :afro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vwgolfii Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Clutch.. Om du hviler venstrefoten på clutchen når du kjører, så ikke gjør det:) Mest sansynlig slitt clutch.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egers Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Høres ut som en slitt clutch ja.. vet at merkeverksted ikke er spesielt billig på slikt så sjekk alternativene Siter - '06 Toyota Avensis TTE X '97 Audi A3 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Håkonsen Skrevet Oktober 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2007 hvem kjøpte du bilen av? :) gammel dame/mann? prøv å sett bilen i 4 gir med handbrekke på å slipp clutch. kveler ikke bilen da er det iallefall clutchn. Siter - Vw Caddy 2006 + Audi A3 1999 (solgt) + Audi A3 2004 (solgt) + Mazda 323F 1990 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 elleromden er ungdomskjørt. har sett få tilfeller av utslitt diff :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xander Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Samme problem som jeg har hatt. Hos meg var det slitt Clutch + at girkassen sang på siste desiliter olje - det førte igjen til (På UTROLIG kort tid, at girkassen har havarert). Har bilen på verksted nå - regning er forventet å ligge på ca. 16 000kr, inkludert ny bruktkasse - ikke merkeverksted vel og merke - men et jeg har god erfaring med. :) (Inkludert i prisen er, ny kasse med det som trengs til den (Olje + et giroverføringsstag elns), ny clutch, inn og ut montering av kasse + montering av clutch, PKK etterkontroll, og en oljelekkasje). Siter Reservert Tesla Model S Saab 93 '09 Hyundai Coupe '06 - solgt. Audi A4 Cabrio '03 solgt. Hyundai Coupè '04 - solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JJ1980 Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Takker for tilbakemeldinger. Kjøpte bilen av en eldre dame, så sikkert clutchen. Skal få sjekket så fort som mulig...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskman Skrevet Oktober 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2007 Takker for tilbakemeldinger. Kjøpte bilen av en eldre dame, så sikkert clutchen. Skal få sjekket så fort som mulig...... Var det kløtsjen? Jeg hører disse damene på parkeringplasser stadig vekk. Motoren opp i 5000 rpm, da går det med litt kløtsjbelegg. Lukter godt da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg