Gå til innhold

Drift GP - Trening på Gardermoen onsdager i oktober

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

Grunnet lite dagslys etter kl. 18 dropper vi treningen onsdag 31.10 og erstattet den med et driftetreff lørdagen 3. november. Mer info her: http://www.bilforumet.no/happenings/182625-drift-gp-driftetreff-pa-gardermoen-3-november-sesongavslutning.html#post2034848

 

--------------------------------------------------------

 

Etter ønske fra flere førere har Drift GP booket Gardermoen Raceway til driftetrening hver onsdag ut oktober.

 

gardermoen.jpg

 

Tid

Det er satt opp trening følgende datoer:

 

- Onsdag 10.10

- Onsdag 17.10

- Onsdag 24.10

- Onsdag 31.10 flyttet til lørdag 03.11

 

Vi disponerer banen fra kl. 17-22, men skal prøve å få begynne litt før da det i praksis blir for mørkt etter kl. 20.

 

Bane

Vi vil sette opp traseen som ble brukt under superfinalen, samt at det blir muligheter for å trene på donuts og andre stunt.

 

Pris

- Inngang kr. 50,-

- Kjøring kr. 50,-

Gratis parkering

 

Regler/info

Treningen er åpen for alle med bakhjulsdreven bil. Bilen må ha skilt/prøveskilt og være i teknisk god stand. Hjelm er påbudt.

 

- All kjøring skjer i kjøreretningen

- Ingen stillestående burning på asfalten

 

Servering

Det vil bli satt opp kiosk med pølser, brus og kaffe.

 

Drift GP ønsker alle som har lyst til å sladde litt til å ta turen til Gardermoen disse onsdagene. Vi sees!

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

MÅ MAN!!!! har prøveskilt for dette altså?... for da er jeg utelukket fra dette..

 

Greit om man kommer kjørende for egenmaskin og må ha det pga veien. men hvorfor akkurat for å kjøre på lukka bana der oppe?..

 

Ikke pga 250kr for skilt, men pga ufattelig lange køer på BT og kverrulering og hvorfor man skal ha skiltene hver jævla gang!

 

Flere ganger har jeg måtet krangle meg til skilter fordi dem nekter å gi bort mere enn 10 skilter pr år.

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til prøveskilt er fordi dette i utgangspunktet er satt opp som et kjørekurs. Vi kan god bruke engangslisenser dersom det er mer interessant. Mulig det vil dra på en liten ekstrakostnad for de som allerede har skilt, men vi snakker ikke mange kronene. Skal sjekke litt jeg :)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dropper vi prøveskilt og bruker engangslisenser i stedet :)

 

Ser lovende ut med været førstkommende onsdag så ta med masse dekk :D

 

Det er ikke noen som tilfeldigvis har felger og dekk som passer for en Mazda RX-7 FD? Jeg har nylig flyttet fra Kristiansand til Oslo og har bare det ene settet med hjul liggende.

 

Har bare kjørt på bane 3 ganger (i Kristiansand) og første gangen (i fjor) så hadde jeg tilnærmet null boost så det regner vel bare som 2 ganger. Har lyst til å lære meg drifting på en skikkelig måte og håper jeg kan være med på onsdager fremover.

 

Har 4 felger med piggfri vinterdekk (henter dem til helga) som jeg bruker til banekjøring, men jeg tror de dekkene er litt for mjuke, men det er kanskje bedre å øve seg på enn hardere dekk?

 

Hadde problemer med kjøling forrige gang jeg kjørte så har ny radiator liggende som jeg ikke har installert enda, men på denne banen så kjører man hele tiden i en løype så da burde ikke det være noe stort problem?

 

Fint om noen kontakter meg hvis de har 2 felger og muligens dekk som jeg kan låne for en liten sum penger.

Mazda RX-7 FD 1.3L 1993 (http://www.fdboy.com)

Land Rover Freelander 1.8L 2000

Solgt: Mazda RX-7 FD 1.3L 1992, Suzuki Swift 4x4 1.3L 2006, Honda Civic, Mazda 323F BA 1.5L 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen som tilfeldigvis har felger og dekk som passer for en Mazda RX-7 FD? Jeg har nylig flyttet fra Kristiansand til Oslo og har bare det ene settet med hjul liggende.

 

Har bare kjørt på bane 3 ganger (i Kristiansand) og første gangen (i fjor) så hadde jeg tilnærmet null boost så det regner vel bare som 2 ganger. Har lyst til å lære meg drifting på en skikkelig måte og håper jeg kan være med på onsdager fremover.

 

Har 4 felger med piggfri vinterdekk (henter dem til helga) som jeg bruker til banekjøring, men jeg tror de dekkene er litt for mjuke, men det er kanskje bedre å øve seg på enn hardere dekk?

 

Hadde problemer med kjøling forrige gang jeg kjørte så har ny radiator liggende som jeg ikke har installert enda, men på denne banen så kjører man hele tiden i en løype så da burde ikke det være noe stort problem?

 

Fint om noen kontakter meg hvis de har 2 felger og muligens dekk som jeg kan låne for en liten sum penger.

 

Siden du kjører RX7 vil jeg heller anbefalle deg å sitte på sidelinja og se på :) så slepper vi å måtte taue deg hjem igjen:!) HA HA HA H !:)

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du kjører RX7 vil jeg heller anbefalle deg å sitte på sidelinja og se på :) så slepper vi å måtte taue deg hjem igjen:!) HA HA HA H !:)

 

Er det bare meg som liker å se litt variasjon av biler på banen? Vel, vel, jeg trenger hvertfall ikke å mase for å få skilter :)

 

Etter 2 runder på "banen" i Kristiansand, med alt slitet, arbeidet og penger lagt i bilen: Så har det hele vært verdt det! Banekjøring er helt værst.

 

Det finnes de som liker stempelmotorer, og så finnes det dem som liker pene biler. Vi sees kanskje en dag.

 

Holder bilen noen runder til på bane så er jeg storfornøyd! :win

Mazda RX-7 FD 1.3L 1993 (http://www.fdboy.com)

Land Rover Freelander 1.8L 2000

Solgt: Mazda RX-7 FD 1.3L 1992, Suzuki Swift 4x4 1.3L 2006, Honda Civic, Mazda 323F BA 1.5L 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der ute å kikket på idag, kult opplegg :) Blir med på banen neste gang, men bare lurte på en ting: Er det en fordel for nybegynner å bruke piggfri vinterdekk for å lære seg litt teknikk, eller burde jeg få på skikkelig gummi på de felgene?

Mazda RX-7 FD 1.3L 1993 (http://www.fdboy.com)

Land Rover Freelander 1.8L 2000

Solgt: Mazda RX-7 FD 1.3L 1992, Suzuki Swift 4x4 1.3L 2006, Honda Civic, Mazda 323F BA 1.5L 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der ute å kikket på idag, kult opplegg :) Blir med på banen neste gang, men bare lurte på en ting: Er det en fordel for nybegynner å bruke piggfri vinterdekk for å lære seg litt teknikk, eller burde jeg få på skikkelig gummi på de felgene?

 

Piggfritt blir fort upresist og rart vil jeg tro, og slites nok ned relativt fort hvis du får opp farta... Skaff deg noen pent brukte 17" dekk, holder fort hele dagen på den løypa der;)

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår