Gå til innhold

1988 caddy 1.6 diesel (caddy-newbie)

Ranger emnet


T-261

Anbefalte innlegg

Hei alle!

 

Har nå kommet frem til at caddy er en ok bruksbil, men at jeg trenger noen tips og råd om å få den bittelitt kulere :)

 

Bilen så ut som arbeidsbilen i "steinars ved-service" når jeg henta den, men etter jeg fikk av GEM-toppen (ikke lett da forrige eier hadde brukt tre flasker sikafleks for å feste den) samt påmontert aluhjul kom jeg første hakk i riktig retning.

 

Aner ikke hvorfor, men jeg har lenge hatt ett forhold til dene bilen, og når sjansen bød seg så slang jeg meg på og handla en rufsete utgave med eu i orden for den nette sum av 5500kroner :)

 

Første spørsmål ut: er det lett å få tak i veltebøyle til denne bilen? Har en presenning tilpasset planet, men tenkte supplere med en slik bøyle. Hva bør den dessuten koste?

 

Spørsmål nr to: 5-trinns girkasse, er det som de fleste sier "bare å schmække på" med gti -feste og noe mikk til giringa?

(gjerne referer til tech-tråd)

 

Tredje og siste sp-mål: Hvor mye bør denne bruke på mila og hvor stor er dieseltanken? (ble fire det gitt)

 

Ellers tar jeg imot tips og ideer til hva jeg kan gjøre med bilen. Senking utgår da jeg kjører 15 mil til og fra jobb hver dag.

 

Gjerne sleng inn bilder av artige (lette) modifikasjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Start med bilder du, det bruker å bli satt veldig pris på her inne... :)

 

Er jo det jeg spør etter jo ;)

Skal se om jeg klarer å knekke koden for å legge ut bilder, men det blir neste gang jeg er innom.

Til da kan jo utfordringen blant caddyfolket være å svare på noe av det jeg spør om.. Eller er det ingen som vet?

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår