ole180 Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Har søkt og lurt litt her nå, men finne ingenting etter ein goooo del sider som eg har lest opp og ned. spørsmåle er ka klarer den originale turboen å levera før han skrante på luftå? Mvh Ole=) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Hei. Den argeste T3 turboen som vart levert til 740 turbo var en T3 med AR48 turbinhus med en T3 trim 50 kompressor. Den kan levere max 220-240 ærlige motor hester. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 det er vel rimelig maks MAKS og da øyvind? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Oktober 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 ja, trur nok d er skikkelig maks. men det eg lurte på er hvilke trykk eg kan kjøre denne turboen med. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 ja, trur nok d er skikkelig maks. men det eg lurte på er hvilke trykk eg kan kjøre denne turboen med. Den B230et kjørte med ca 0.55 bar trykk originalt, og hadde ca 180hk. ved 0.9-1 bar har den ca 230+-10hk Med 3" og sports filter. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 De fleste 740 er vel ikke levert med det største trim 50 kompressorhuset?? eller er de det? Turboene som er levert fra 240turbo-740turbo leverer vel nok luft til alt fra 180-240hk Siden 210-230hk er maks. på en chippa og mod. 740 så burde vel trim50 holde til 240hk vel.. Har hatt en sånn selv,og den fungerte endel bedre enn standard t3.. Gruppe A er vel trim60 og holder vel til 280-300hk!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 De fleste 740 er vel ikke levert med det største trim 50 kompressorhuset? Siden 210-230hk er maks. på en chippa og mod. 740 så burde vel trim50 holde til 240hk vel.. Har hatt en sånn selv,og den fungerte endel bedre enn standard t3.. Gruppe A er vel trim60 og holder vel til 280-300hk!? Er Gr. A å få kjøpt da? Når lader de? Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Burde vel finnes det.. Husker ikke når de lader da det er mange år siden jeg har kjørt bil med sånn turbo montert.. Husker heller ikke hvilken A/R det er på eksoshus.. Men er det 0,48 så er den vel like treig og litt til som en org. turbo Nå er ikke 0,48 noe stort men snarere den gamle konstruksjonen som T3 er som gjør dem treig sammenlignet med dagens turboer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Da kjøper jeg heller en T3 fra Cosworth. Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Hva slags A/R har Cosworth egentlig?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Oktober 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 dumdidum var ikkje antall hk eg var ute etter, men er nå kjekt å vite det også;) det eg lurer på er: hva kan t3 turboen lade maks på trykk (bar) før den begynner å gi for tynn luft og begynner å ødelegge ting? Mvh;) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Er vel ikke lufta som blir tynnere da.. Snarere at turboen makter ikke å komprimere noe mer enn dens fysiske forutsetninger tillater.. pga. størrelsen på kompressorhus og impelleren A/R og eksoshusets A/R. Er A/R på eksos for liten så makter ikke "motoren"(eksoshuset) å utnytte komp. siden maks. og ved for stor A/R på eksoshus så makser komp. sida før eksoshuset har nådd maks. En org. 740 turbo lader vel ca 1,6 maks. bar når den er i god stand. Sikkert noen som har oppnådd mer.. Men går du noe særlig over 1 bar så begynner den å varme lufta så mye at effektengevinsten blir minimal og turboens levetid reduseres kraftig.. Org. I/C går til h..... også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 740 turbo med t3 har vel ar48 eksoshus 240 turbo her vel ar63 eksoshus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Men det er noe mindre A/R på kompressorhuset på 240turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 uansett, så hører de gamle steinknuserne helvete til.. sier bare AVE BALLBEARING!:D husker ikke specsa på eksosturbinen, men er et t3 ar.63 hus.. her på siden av mitsu 13c turboen.. har full pupp på 3000rpm, bare 500rpm senere enn mitsuen.. KULELAGER! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg