Gå til innhold

Friberg: Ford Focus 00 - Prosjekt gubbebil 2

Ranger emnet


fribbern

Anbefalte innlegg

Etter et mer eller mindre vellyket prosjekt av en tidligere gubbebil, så har jeg om sider kjøpt meg en ny en..

 

Gamle gubbebilen:

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/84923-friberg-ford-mondeo-97-prosjekt-gubbebil.html

 

Nå har jeg blit den lykkelige eier av en Ford Focus stasjonsvogn. Mere gubbe en det blir man ikke.

 

Det er en 2000 mod med hele vollsomme 1,6L.

 

Har ikke bilder av den enda, men det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel da har jeg fått tatt noen bilder av bilen.

04102007352.jpg

 

04102007351.jpg

 

Se det gullet :P

 

Så var det rett inn i vaskehallen for litt gnikking.

04102007353.jpg

 

Ser ikke så mye forskjell på bildet, men det ble veldig mye bedre:

04102007354.jpg

 

Så var det noen småting som måtte gjøres med en gang.

 

Løftet den opp på bukken:

04102007356.jpg

 

Så hadde jeg noe små snaks som skulle på:

04102007357.jpg

 

04102007358.jpg

 

Jeg digget felgene på bilen. Ble litt for mørkt ute til og ta noen bra bilder av den på bakken, men det kommer i morgen.

 

Focusen har noe jeg kaller et stusselig enderør. Jeg hadde et fra en gammel mondeo V6 liggende, og med litt tilpassing så ble det bra.

04102007359.jpg

 

Sveiset det på:

04102007361.jpg

 

Gammet/nytt:

04102007360.jpg

 

Tror denne bilen kan bli bra, og jeg liker utfordringen med at den er hvit.

Har mange planer planer for det, så dere får henge med og se hva jeg får til.

Jeg er veldig glad for komentarer, og enda gldere for ting jeg burde gjøre for at den skal bli enda bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fant jeg ut at nå har jeg fått nok av gamle bilden. den har stått i loven i 4 år, det var min førstebil. Den skal på høggeren :P

05102007362.jpg

 

Batteriet var flatt, tok et annet jeg hadde liggene, og da startet den på første forsøket.

Kom halveis til høggern, så stoppet den :P Den startet opp igjenn etter litt om og men, og i det siste krysset så tok clutsjen(sån det skrives??) kvelden, men det var bare nedoverbakke derifra så bare trillet den inn. he he

 

Var en god følelse og kjøre den igjenn, har hatt mange "gode stunder" i den bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde noen små endringer i dag.

 

Kjøpte meg hvite blinkere, de hadde sideblinkere på lager, men de i fangeren foran måtte bestilles. Så de kommer på tirsdag.

 

Vis du vil se:

Blinkerene.

12102007365liten.jpg

 

De var veldig enkle og motere, det var bare og dytte de gamle ned og dra ut så løsnet dem.

 

påmontert:

12102007367copy.jpg

 

12102007366copy.jpg

 

Det er en forskjell du ikke ser, men du ser vis det er orange blinker på. Jeg liker når ting er driskret gjennomført, og det er det jeg prøver på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smooth=) blir det noe hjemme laga øyelokk osv på denna oxo el?

Takk :)

Tror ikke det blir noen øyelokk på denne. klarer ikke og se at det blir noe pent, og har sett de som man får kjøpt, og dem er ikke pene. Eneste jeg kanskje kunne tenke meg er og sveise på pansere så det dekker litt av lyktene, men vi får se.

Men vis det er Glassfiber du er ute etter, så ta det med ro, for jeg har planer som surrer i hodet mitt :)

 

syns denne så utrolig bra ut allerede jeg, sorte felger med alu kant gjør seg utrolig på hvit bil! stå på!

Takk for det..

 

Focus er ikke gubbebil, bare å ta en tur på svingete veier det, så finner man ut noe annet.

 

Tillater meg noe tips. Fjern Focus merket på bakluka, og kjøp baklykt med tåkelys på h.side (engelsk utgave)

 

Slenger med et par bilder av min gamle

I mine øyne er focus en "Familie/gubbe/konebil", så derfor spiller jeg litt videre på mitt tidligere prosjekt. Men ingen tvil om at den er god og kjøre.

 

Focus merke skal bort, har planer om det. Men forstår ikke helt det med nye baklykter? Hva er anderledes der?

 

Pen bil du har(hadde?), liker RS fronten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår