Gå til innhold

Eksosanlegg

Ranger emnet


IronHorse

Anbefalte innlegg

regner med du må modde downpipen uavhengig av leverandør ja, oljefilterets plassering på ft gjør at det blir trangere der enn på en org 240 turbo.

jeg måtte forlenge den rett bak turbo + at jeg brukte oljfilterflytter.

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med du må modde downpipen uavhengig av leverandør ja, oljefilterets plassering på ft gjør at det blir trangere der enn på en org 240 turbo.

jeg måtte forlenge den rett bak turbo + at jeg brukte oljfilterflytter.

 

Man tar jo bort hele det oljeilter-dritten ifra ft/fk. Setter på en sandwich direkte på blokk for oljekjøler og oljefilter uta for. Som det er på b 21 et. Downpipe trenger ingen modding og resten av jt anlegget passer perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tar jo bort hele det oljeilter-dritten ifra ft/fk. Setter på en sandwich direkte på blokk for oljekjøler og oljefilter uta for. Som det er på b 21 et. Downpipe trenger ingen modding og resten av jt anlegget passer perfekt!

 

Hvis en har eller klarer å skaffe disse delene er jo dette klart den mest kurrante løsningen.:)

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart... Perfekt passform, eller som kuk i kari som vi sier.

Når jeg satt på mitt uten å gjøre noenting så kunne jeg se mellom røret og vangen på bilen, dvs hele røret hang under bilen.

Når jeg korta downpipen og gjorde om så røret lå der jeg ville lå det og hamra i tverrbjelken over bakakselen, når det var ordna lå den og jokka i bensintanken...

Så ja, jeg har ett sånt anlegg og jeg vet hvor råttent det passer.

Men sikkert en mulighet at JT gjør om jiggene sine litt inniblandt da... For bedre passform.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår