IronHorse Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Heisann. Jeg lurer bare på om det fins ferdige eksosanlegg som passer rett på turboen på FT maskin i 240? eller må du lage selv? var en som snakte om at det fantes, men jeg er ikke sikker. Hva har dere gjort? lagd selv? Mvh Anders Siter 91 Mercedes Benz 300td 74 Plymouth Duster X 92 240 Gl (tic) X 86 240 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 JT KE70/1 tror Jeg det heter! Altså JT3" med en potte, kan kjøpe med 2 potter... 3280,- http://www.pedersens-racing.no Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IronHorse Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 javel:) takk skal du ha;) Siter 91 Mercedes Benz 300td 74 Plymouth Duster X 92 240 Gl (tic) X 86 240 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 No problemo amigos! Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Bare vær klar over at hvis det eksosanlegget her skal bli perfekt kan du se på det som hjemmelagd. Eneste delen jeg ikke har gjort om på er den lille tuten som er før kardangbøyen. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Hva er problemet med jt? Har 2 biler med det på og ikke hatt noe problem. Bare og få justert det riktig så er det gulle godt. Eneste modifikasjon jeg har hatt er å bytte til litt kraftigre oppheng på den midtre potta. Kjenner også til en del andre som er fornøyd. mvh stian larsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IronHorse Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Bare vær klar over at hvis det eksosanlegget her skal bli perfekt kan du se på det som hjemmelagd. Eneste delen jeg ikke har gjort om på er den lille tuten som er før kardangbøyen. Hva mener du? passer det ikke helt perfekt? Siter 91 Mercedes Benz 300td 74 Plymouth Duster X 92 240 Gl (tic) X 86 240 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IronHorse Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Hva med simons sitt da?:) passer det til ft maskinen? tenker da på den delen som går fra turbo og ned. Siter 91 Mercedes Benz 300td 74 Plymouth Duster X 92 240 Gl (tic) X 86 240 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 regner med du må modde downpipen uavhengig av leverandør ja, oljefilterets plassering på ft gjør at det blir trangere der enn på en org 240 turbo. jeg måtte forlenge den rett bak turbo + at jeg brukte oljfilterflytter. Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jeg ruller Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Ikke kjøp simons, ruster så inn i hamperæva Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 regner med du må modde downpipen uavhengig av leverandør ja, oljefilterets plassering på ft gjør at det blir trangere der enn på en org 240 turbo. jeg måtte forlenge den rett bak turbo + at jeg brukte oljfilterflytter. Man tar jo bort hele det oljeilter-dritten ifra ft/fk. Setter på en sandwich direkte på blokk for oljekjøler og oljefilter uta for. Som det er på b 21 et. Downpipe trenger ingen modding og resten av jt anlegget passer perfekt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Man tar jo bort hele det oljeilter-dritten ifra ft/fk. Setter på en sandwich direkte på blokk for oljekjøler og oljefilter uta for. Som det er på b 21 et. Downpipe trenger ingen modding og resten av jt anlegget passer perfekt! Hvis en har eller klarer å skaffe disse delene er jo dette klart den mest kurrante løsningen.:) Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Helt klart... Perfekt passform, eller som kuk i kari som vi sier. Når jeg satt på mitt uten å gjøre noenting så kunne jeg se mellom røret og vangen på bilen, dvs hele røret hang under bilen. Når jeg korta downpipen og gjorde om så røret lå der jeg ville lå det og hamra i tverrbjelken over bakakselen, når det var ordna lå den og jokka i bensintanken... Så ja, jeg har ett sånt anlegg og jeg vet hvor råttent det passer. Men sikkert en mulighet at JT gjør om jiggene sine litt inniblandt da... For bedre passform. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Hvis en har eller klarer å skaffe disse delene er jo dette klart den mest kurrante løsningen.:) Disse delene er der orginalt, bare se i guiden, er litt kuk med vannkjølig, men det går helt fint Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 JT- er ikke helt perfekt, men bra nok, får det til å sitte fint med litt moding. Er ganske liten klaring en del steder Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg