Gå til innhold

Nissan, men en rar en...


Dawg Dee-Lux

Anbefalte innlegg

Det er en Nissan Sunny coupe ca årsmodell 1987-89.

Dette er en 1.6 SLX, men det fantes også en GTI- utgave av denne med 121 (tror jeg) hester som gjorde 0-100 på 8,9 sek og toppet 201 km/t. Den hadde litt mer spoilere og større hjul.

Bilene ble ikke importert til Norge på regulær basis, men det finnes noen slike her i landet. De fleste er vel kommet fra Belgia, men også noen fra Sverige.

 

Pressen skrev i 1988 at

..."det fantes 3 lavtgående jetfly fra Japan. Honda Civic CRX, MR2 og denne"... Nissan tapte på sammenligningstester av de 3 pga litt for dårlige veiegenskaper, men vant på at den var den mest anvedelige bilen og den desidert billigste.

 

Tøffe biler når de er fine - særlig GTI utgaven.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett en slik (eller veldig lik) MED vippelykter er det en Nissan EXA. Det var en sjelden sak, og det går 2 stykker av dem her hjemme. Begge er røde, og de kan du ta av bakenden på (toppen) og enten ha på stasjonsvogntopp, coupe-topp eller åpen bil. Disse ble solgt (og produsert i USA) og hadde mye av teknologien fra Sunny og Cherry (Pulsar) Mulig de hadde logoen Sunny EXA eller Pulsar EXA på bakluka.

 

Den ene som går i Norge har reg nr. RF 94983 og er flyttegods fra USA.

 

Knut.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..."det fantes 3 lavtgående jetfly fra Japan. Honda Civic CRX, MR2 og denne"... Nissan tapte på sammenligningstester av de 3 pga litt for dårlige veiegenskaper, men vant på at den var den mest anvedelige bilen og den desidert billigste.

 

[/b]

 

Faen, hadde jeg ant at jeg kjørte et jetfly ville jeg jo seff ha slakket litt mere ned i den rundkjøringa jeg horva CRX'en min i :)

....eller bare letta...eller den gjorde jo det da den traff midtrabatten da..hehehehe

 

Civic CRX er jo litt smør på flesk vil jeg si, CRX står jo for Civic Rennesance (noe sånt) gen X

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Originally posted by TurboKnut

Har du sett en slik (eller veldig lik) MED vippelykter er det en Nissan EXA. Det var en sjelden sak, og det går 2 stykker av dem her hjemme. Begge er røde, og de kan du ta av bakenden på (toppen) og enten ha på stasjonsvogntopp, coupe-topp eller åpen bil. Disse ble solgt (og produsert i USA) og hadde mye av teknologien fra Sunny og Cherry (Pulsar) Mulig de hadde logoen Sunny EXA eller Pulsar EXA på bakluka.

 

Den ene som går i Norge har reg nr. RF 94983 og er flyttegods fra USA.

 

Knut.

 

 

Da må du legge til en til i listene. Jeg går nesten daglig forbi en i Oslo og den er hvit av farge og USA-bil. Skal merke meg reg-nummeret ved første anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår