Gå til innhold

240 Bredding

Ranger emnet


Tvåførr

Anbefalte innlegg

Det irriterer meg noe voldsomt, eg syntest rett og slett det ser teit ut når bilen er smalere bak enn framme, ser ikke så mandig ut på en måte, så eg lurer på å gjøre noe med dette i vinter, har selv en 240 stasjonsvogn, men vil se litt på hvilke buer en kan bruke. Vet ikke helt hvordan det blir med valsing, hjulbuen er jo ikke helt rund, har aldrig brukt vals før så eg et ikke. Har og hørt noe om å slipe opp et punkt og bruke en jekk og jekke hele skjermen ut eller noe sånt, men eg har ikke funne noe om det.. SÅ om noen har peiling så legg ut;)

 

MVH Vidar Åsgard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo ann å få laga til nye hjulbuer vist enn er litt nevenyttig å sveiser litt.. Har man mulighet til å komme til et engelskhjul å en krympe maskin så kan enn lage hva man vil av hjulbuer egentlig.. Men det er jo faen så mye jobb å det tar lang tid vist enn ikke har det i nevne.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo "bredde" bakre delen da...

Døm snitter opp fra miten på hjulhuset og helt bak til slutten av balja.

Så drar man ut hele skjermen litt. Måler så du får lik avstand fra innerste delen på hjulhuset til yttersia på hjulbua hele veien.

Det er nok ett lite prosjekt å få det til å ikke slå seg men.

Ser svenskene gjør det og det er gjort på boost 242n.

Da kan du kjøre med samme sporvidde rundt om.

Det beste er at det ikke syns med mindre du kjenner bilen inn og ut heller.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo "bredde" bakre delen da...

Døm snitter opp fra miten på hjulhuset og helt bak til slutten av balja.

Så drar man ut hele skjermen litt. Måler så du får lik avstand fra innerste delen på hjulhuset til yttersia på hjulbua hele veien.

Det er nok ett lite prosjekt å få det til å ikke slå seg men.

Ser svenskene gjør det og det er gjort på boost 242n.

Da kan du kjøre med samme sporvidde rundt om.

Det beste er at det ikke syns med mindre du kjenner bilen inn og ut heller.

 

Her er ett eksempel :)

http://forum.turboperformanceclub.com/viewtopic.php?t=17852&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=d3483a4af67569c6986bc61d0126c174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår