Gå til innhold

Teflon lakkbehandling

Ranger emnet


scoobydoo

Anbefalte innlegg

Ingen av dere gnukkere som vet hvor jeg kan få tak i litt skikkelig teflon? gidder ikke å levere inn bilen for å gjøre dette, koster jo flere tusen for en jobb jeg gjør bra selv bare jeg får tak i guffa.

 

Om du tror det er så enkelt å få Teflonert bilen din, tror jeg du bør sjekke opp litt. http://www.tefcar.no/ Ring disse og uttal noe alla det du skriver her. Da får du garantert guffe du kan legge på selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tror det er så enkelt å få Teflonert bilen din, tror jeg du bør sjekke opp litt. http://www.tefcar.no/ Ring disse og uttal noe alla det du skriver her. Da får du garantert guffe du kan legge på selv.

 

hehe.. Hårsår eller? En kompis av meg har fått tak i Teflon og behandla sin egen bil. Men han får ikke tak i mere fra sin kontakt. Derfor jeg lurer på om noen vet hvor jeg kan få tak i mere :)

Han har brukt det samme som tefcar bruker, 12% teflon.

MY99 Subaru Impreza GT SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra det jeg har skjønt gjør ikke teflon noe fra eller til mht lakken din, dette kommer også fra DuPont som lager teflon, de kan ikke si om det er bedre eller dårligere en noe annet...Kjenner lite til dt selv, så skal nok ikke utale meg for mye vidre om det...

 

Her er hva jeg leste om det:

 

Are waxes with Teflon any good?

Professionals consider "Teflon" formulas to be empty hype. Even the maker of Teflon (DuPont) issued the following statement:

 

 

 

"The addition of a Teflon fluoropolymer resin does nothing to enhance the properties of a car wax. We have no data that indicates the use of Teflon is beneficial in car waxes."

 

 

 

Meguiar's does not make any products containing Teflon.

 

Fra denne siden:

http://www.drivewerks.com/catalog/car_care/mequiars_tips2.htm

 

Å legge på teflon er sikkert ikke det største problemet (uten at jeg har prøvd) men det er som med alt annet mht bilpleie, det er grunnarbeidet som er roten til all glans, å smøre på sealer/teflon på bilen, uten å fjerne vaske roser, riper og nupper først er ikke noe poeng i mine øyne, bilen er ja beskyttet, men blir ikke blank blank...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra det jeg har skjønt gjør ikke teflon noe fra eller til mht lakken din, dette kommer også fra DuPont som lager teflon, de kan ikke si om det er bedre eller dårligere en noe annet...Kjenner lite til dt selv, så skal nok ikke utale meg for mye vidre om det...

 

Her er hva jeg leste om det:

 

Are waxes with Teflon any good?

Professionals consider "Teflon" formulas to be empty hype. Even the maker of Teflon (DuPont) issued the following statement:

 

 

 

"The addition of a Teflon fluoropolymer resin does nothing to enhance the properties of a car wax. We have no data that indicates the use of Teflon is beneficial in car waxes."

 

 

 

Meguiar's does not make any products containing Teflon.

 

Fra denne siden:

http://www.drivewerks.com/catalog/car_care/mequiars_tips2.htm

 

Å legge på teflon er sikkert ikke det største problemet (uten at jeg har prøvd) men det er som med alt annet mht bilpleie, det er grunnarbeidet som er roten til all glans, å smøre på sealer/teflon på bilen, uten å fjerne vaske roser, riper og nupper først er ikke noe poeng i mine øyne, bilen er ja beskyttet, men blir ikke blank blank...

 

De sitatene du nevner hvor kommer de ifra? Ligner på noen som ble sagt om QMI PTFE som viste seg å være løgn og fabrikert for å selge sine egne produkter som ikke inneholdt PTFE eller Teflon.

QMI selger PTFE SuperPolish til kr 110,00 eks mva. som brukes på biler og båtskrog. Bl. annet så bruker verdens raskeste båt "Miss Budweiser" produktet på sitt skrog.

Det er riktig som du sier at forarbeidet er riktig, men QMI SuperPolishen tåler vask mye bedre enn polisher basert på naturvokser. Se: http://www.qmi.no/utfordringerpolisher.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Sitter på litt? Du har jo et stort lager da sindre! hehehe..

 

jeg syntes det hjelper med teflon behandlet biler! jo fler ganger du går over bilen din løpet av året jo bedre resultat får du... spør tarzan.. han driver med dette til dagelig;)

 

holder med en rebehandling i året.men for sånn som meg så skjer det litt oftere.hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår