juba Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Lurer på å handle/bytte til meg en -93mod 240 varebil, fin bil men dårlig clutch og mangler pyntelister på sidene. Det jeg lurer på er hva som skal til for å få denne godkjent som 5 seter personbil? Er det bare å fjerne varebilgitter log gulv og skru inn seter/belter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242_r Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Ja det skulle vel være bare på biltilsynet og få det godkjent da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_tic Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 må vel fjerne de ekstra blyvektene som sitter foran å Siter 93 volvo 240stv - FK 86 volvo 240tic - FT skrota Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Takk for svar så langt! En volvomekaniker mente det var ugunstig å fjerne de loddene uten å bygge om forstillingen-stemmer det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Takk for svar så langt!En volvomekaniker mente det var ugunstig å fjerne de loddene uten å bygge om forstillingen-stemmer det? Ja, du må bytte fjærer når du fjerner lodda.. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdank Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Ja, du må bytte fjærer når du fjerner lodda.. Nei På toppen av fjærbeina sitter det noen plater som bygger opp framfjærene. Så er det hengt på blylodd for å senke den til "vanlig" traktorhøyde. Dette er gjort for å få større lastekapasitet som varebil. Bare å fjerne lodd og plater så blir den normal. Har nettop gjort dette selv på en -93 mod. Jeg har forresten baksete og alt du trenger til omb hvis du er intressert:) Siter Volvo 745 TIC Chevrolet Corvette 1973 Kawasaki 750 H2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 OK, da kan jeg starte forhandlinger om pris:-) Takk for hjelpa så langt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Nei På toppen av fjærbeina sitter det noen plater som bygger opp framfjærene. Så er det hengt på blylodd for å senke den til "vanlig" traktorhøyde. Gjør ikke det på alle gitt. Min hadde kun dieselfjærer foran. Skyhøy allikevel. Regn med å justere forstillinga etter at du bytter fjærer. Må sveise inn fester til baksetet og ryggstøtta etter at du har skåret ut varegulvet. Så må du sette inn belter bak, vindusheiser i bakdørene, og selvfølgelig all innredninga. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdank Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Hmm mente alle av samma årgang var like, men det kommer vel litt an på hvem som bygde de om på det daværende tidspungt. My bad;) Siter Volvo 745 TIC Chevrolet Corvette 1973 Kawasaki 750 H2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg