Gå til innhold

Problem med turbotrykket?

Ranger emnet


todleif

Anbefalte innlegg

Grombilen min har fått ein ekstra putrelyd når turboen lader for fullt.

Tenkte først at det antagligt var ein slange o.l. som skapte problemer, men det kan godt hende det er andre ting.

 

Det virker som putrelyden kommer ifra høgre sida og der er potta. (men ikkje lett å bestemme retningen!)

 

Tok ein liten testtur idag, og den lader nokre ganger 0,85bar og andre ganger 0,9bar.

Skal lade 0,9 bar, men pleier ikkje å glana på måleren, so eg veit ikkje om trykket har gått litt ned. (har som oftast nok med vegen og turtelleren på denne bilen!)

 

Ellers går motoren som ei klokka og draget er fortsatt der!

Tips og forslag mottas med takk

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg har tenkt at det er kan væra eksoslekkasje, men når turboen ikkje lader høyrer eg ingenting til det.

Skal prøva å sjekke dette.

Kan det væra både før og etter turboen?

 

Har forresten eit race-anlegg og sia isolasjonen til motorrom mangler ilag med baksetene, so høyrer eg veldigt godt motorlyden!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du ikke hører det uten ladetrykk er fordi trykket i manifolden er betraktlig høyere med ladetrykk... ergo lekker det mye mer under trykk,og kanskje knapt nok i det hele tatt uten pådrag. Og hvis det er Porschen i signaturen din,så har de ofte godt med baktrykk...hvilket gir enda mer trykk i manifolden. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! :)

Det er Porschen det gjelder.

 

Drømmebilen vart innkjøpt i vår og eg har køyrt 10 000km uten problemer!

Vart litt nærvøs når eg fekk denne ulyden, men det er nok stor sansynligheit for at det er lekkasje i eksosanlegget.

 

Skal prøve å finne ut kor det lekker imorgen.

Kan stramme/sjekke alle tilkoblinger, men det er ganske trangt i motorrommet på desse bilane!

 

Viss eg ikkje finner feilen, eller at det er for trangt å komme til, tar eg ein tidlig service på Autotuning neste år. (har allerede begynt å spare penger, er jo ikkje ein billig bil å ta service på!)

 

Ps: Turboed1, sykkelen din går vel inn i heite h......... fort!

Eg har hatt r- sykler i dei siste 7 åra.

Den siste var ein 00 R1, og den var jo akkurat ikkje treig! (137hk og 103nm på hjulet)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps: Turboed1, sykkelen din går vel inn i heite h......... fort!

Eg har hatt r- sykler i dei siste 7 åra.

Den siste var ein 00 R1, og den var jo akkurat ikkje treig! (137hk og 103nm på hjulet)

Tja. Jeg har tømt fjerde gir,hvilket er utregnede 307 km/t v/10900 rpm...ikke hatt nok plass til femte,som henger med til 365km/t v/10900.. Men det skal da sies at den løfter på fjerde med den giringa,ved såder 200-210 km/t...så jeg tror nok den tømmer girene. :) Lettkjørt og fin,faktisk...brukte bare et tiår på å få den sånn...kjørbarheten er alltid det vanskeligste på sykler...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg har tømt fjerde gir,hvilket er utregnede 307 km/t v/10900 rpm...ikke hatt nok plass til femte,som henger med til 365km/t v/10900.. Men det skal da sies at den løfter på fjerde med den giringa,ved såder 200-210 km/t...så jeg tror nok den tømmer girene. :) Lettkjørt og fin,faktisk...brukte bare et tiår på å få den sånn...kjørbarheten er alltid det vanskeligste på sykler...

 

Du har ikke en tråd om den sykkelen din et sted? Eller noen andre prosjekt du har eller har vært med på.

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke en tråd om den sykkelen din et sted? Eller noen andre prosjekt du har eller har vært med på.
Nei,dette er jo BILforumet... har noen prosjekter,men ingen det skrives om... de går trått,siden jeg har såpass mye å gjøre med andres ting og tang... Har en finger med i endel prosjekter som andre står for. :) Har også fått konstatert 2 nerver i klem i høyrearmen,som har gjort at jeg ikke har fått jobbet så aktivt at det har gjort noe de siste to årene...men de skal nå (ENDELIG!) fikses...:happyhappy:

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår