Gå til innhold

Tsbusa: E30 TIC

Ranger emnet


Tsbusa

Anbefalte innlegg

(I skrivende stund har jeg ikke hentet bilen, jeg drar Fredag kveld, mot Bergen for å hente denne bilen.)

 

Specs:

BMW E30 320i TIC

1986mod

T3 Cosworth Turbo

BMW M535i Dyser

Lader atm. 0,5BAR

Omtrentlig 200hk

 

Mer info kommer.

 

Planer:

Beholde denne motoren enn så lenge, men skal bygge ny motor i vinter, da mest sansynlig en 325i motor som skal ladda massor av bar..

 

Bilder (Kommer bedre og nye bilder da jeg er kommet hjem igjen):

 

25092007(005).jpg

 

27092007(007).jpg

 

27092007(012).jpg

 

27092007(014).jpg

 

Stay tuned etterhvert.. Da dette kommer til å bli en bil som skal ladda baaaar..:)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjører du orginal innmat og topp pakning? va er km stand på motor osv?

Ja, allt er orginalt innvendig, er kun skiftet dyser osv. Km stand er 116 000km.

 

Skal man kjøre med orginal innmat, bør man ikke lade mer enn 0,5BAR trykk, det samme gjelder også M20B25 motoren.

 

Skal kommer med flere bilder osv snart. Har mye å gjøre for tiden.. Så rekker ikke gjøre så mye her inne.. Men det kommer:)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder! Noe ifra turen osv..

 

e30tic-tur-001.jpg

På en rasteplass.. Tiiidlig lørdags morgen. Jeg å kim var dritatrengte etter utallige kopper kaffe og 400g burger på Otta tidligere den natta...

 

e30tic-tur-004.jpg

Klokken er 07.30, vi er kommet fram på Voss. Kim sover, søtt!

 

e30tic-tur-005.jpg

Naaaawh<3

 

e30tic-tur-006.jpg

mens vi ventet på bilen, cruisa vi litt i Voss.. Som forøvrig den dagen, hadde smalahove "slep". Altså, mat festival, hvor man spiser sauehoder.. Er slik som jeg sier, se hva som skjer når man driver med innavl, kannibalisme neste?

 

e30tic-tur-007.jpg

Gudsforlatt plass.

 

e30tic-tur-009.jpg

Plutselig fikk jeg øye på denne! Denne bilen passet godt på E30'en min fra Bergen og til Voss:)

 

e30tic-tur-008.jpg

Gliset:P

 

e30tic-tur-010.jpg

Tatt på søndag.

 

e30tic-tur-011.jpg

Fargeforskjeller, men bilen skal omlakkerest.

 

e30tic-tur-012.jpg

 

e30tic-tur-013.jpg

 

e30tic-tur-014.jpg

 

e30tic-tur-015.jpg

Sånn..

 

 

Har allerede fått gjort noe smått.. bilder osv ifra det, kommer en annen gang;)

 

 

 

 

3okt-008.jpg

 

3okt-009.jpg

Det HØLJA over fjellet. Noe senere enn dette, løsnet oljetrykksgiveren på oljetrykksslangen til turboen, noe som gjorde at jeg mistet olja mi. Men vi fikk kommi oss til en plass som heter Heidal, noen mil før Otta oppi en dal. Der kom min kjære venn Henrik (Lalinea), som mer enn gjerne hjalp til med å fikse bmw'en i pøsregnet! S fikk vi kommet oss til Statoil på Otta sentrum, og fyllt på olje! Takk for all hjelpa Henrik! (Som også var lettere beduggen:P) Så kjørte vi videre, uten noen flere problemer:)

 

Om søndagen mekket jeg på plass turbotrykksmanometeret skikkelig, da den tidligere bare slang løst..

3okt-012.jpg

Fjernet den orginale klokken, og tilpasset litt.

 

3okt-013.jpg

 

3okt-014.jpg

 

3okt-015.jpg

 

3okt-016.jpg

Ble nydelig

 

3okt-017.jpg

 

3okt-020.jpg

Det var ikke montert dump, så det gjorde jeg:)

 

3okt-021.jpg

 

3okt-022.jpg

 

3okt-023.jpg

 

3okt-024.jpg

 

3okt-025.jpg

 

3okt-026.jpg

 

3okt-027.jpg

 

3okt-028.jpg

 

3okt-029.jpg

 

3okt-031.jpg

 

Mere laters!

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytter bil så ofte at du ikke rekker å bytte avtar engang.. snart ny bil nå? hatt den en uke jo..

 

Eller feit bil. riktige felger på bilen.. en e30 trenger ikke plastikk for å bli feit!! :)

Har bil som både jobb og hobby, så da blir det ofte skiftet biler, synes det er gøy å holde på slik:) Men denne E30'en skal jeg nok ha en liten stund. Men har muligens kjøper på stasjonsvogna nå, så da blir det endel laken mer i måndten å bruke på e30'en:happyhappy:

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bil som både jobb og hobby, så da blir det ofte skiftet biler, synes det er gøy å holde på slik:) Men denne E30'en skal jeg nok ha en liten stund. Men har muligens kjøper på stasjonsvogna nå, så da blir det endel laken mer i måndten å bruke på e30'en:happyhappy:

 

hørtes bra ut.. noe spesielt utenom ny motor du har tenkt til å gjøre?

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes bra ut.. noe spesielt utenom ny motor du har tenkt til å gjøre?

Omlakkering (Rød).

Bur

Bremser

Bøttestoler

 

Skal prøve å få det meste godkjent.

 

Men ta allt dette med en klype salt, er dyrt å holde på slik, tjener ikke gull, så det blir prioritert deretter. Er også mulig jeg beholder motoren, og får den godkjent i bilen istedet. Men stor sjangs for at jeg kanskje bytter innmat, så den tåler mer trykk.

 

Men men, vi får se;)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet med å skrive "handleliste" nå, over deler til drivlinje/suspension osv. Allt mulig justerings greier..

Skal også bli coil overs.

 

Har også sendt mail til VS Motor angående deler til innmat på motor..:)

 

Plana er å få gjort dette noe nogenlunde skikkelig, og få det GODKJENT!:)

 

Ønskest kjøpt:

325 Diffbrems, komplett med bremser osv, kan godt være def. skiver/klosser/band.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår