totte88 Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 passer t 3 flensen rett på orginalt FK eksosmanifold ja`h? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Er T3 flens på manifolden til FK ja, men spørs om turboen har helt lik (om det er plan flens med pakning eller ikke). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 bør jasse opp hullet litt i volvo røret, får en lei strup hvis ikke! men hull bildet passer ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 940 manifold kan ha pyramidetetning og annerledes porthull enn t3 t3 hus kan man alltids få med pyramidetetning (men cosworth er ikke av den typen?? da må det planfreses på manifold) men litt porting for matching av turbo/manifold må nok kanskje til... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 anbefaler å slipe ned den tettningen, og ikke frese, hvertfall på 940 rør.. er ollete å spenne opp! og når en sliper det får en jo hele flaten helt plan og.. men går jo greit å frese og, det jeg gjorde med mitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Hvordan får du en overflate planere ved å slipe kontra frese.. skulle tro at en fres plana overflaten "litt bedre" enn hva man får til med en håndholdt fres... men med en tykk pakning al'a kobber så er det da ikke så vannvittig nøye.. med små kutt så må det vel gå å spenne opp en 940 man. på skikkelig vis uten de store uhellene.. Det viktigste er jo tross alt å unngå eksoslekkasje før turbo! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 tenkte på å bruke båndsliper, da presser man hele flaten ned mot slipebåndet, som går med plant anhold på baksiden... *maskinert mye i SIMPELT støypejern eller..? kan fortelle at det hører helvette til.. er akkurat som stratos Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 tenkte på å bruke båndsliper, da presser man hele flaten ned mot slipebåndet, som går med plant anhold på baksiden... *maskinert mye i SIMPELT støypejern eller..? kan fortelle at det hører helvette til.. er akkurat som stratos om du har overnaturlige evner,så funker det sikkert fett,men eller så blir det aldrig helt plant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Det er ikke så mye som skal til før det lekker... Turboen min var litt skakk og det lakk, tok den av og plana den på glassplata. Holdt tett etter det med kobberpasta mellom... Det er jo ikke så mye mög for å spenne opp det røret da, bare å bruke klokka og legge under shims til det blir rett. Spennjern er bra greier.. Du må gjøre noe for å få turboen til å passe, bla vri husa i forhold til hverandre og skru ut pinnboltene på turboen (disse kan sitter noe helt jævlig. Returrøret er flensen lodda fast på, så varm det opp og dra av flensen, lag ny flens til returen på turboen og tilpass dette. Lodd sammen igjen. Mulig røret fra B230et er bolt on? Olje til turboen kan du glatt kjøre med slange som er pressa... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 om du har overnaturlige evner,så funker det sikkert fett,men eller så blir det aldrig helt plant. ? tror ikke folk helt forstår åssen maskin jeg mener.. er sånnen som står på bakken, med et slipebånd som er ca 15cm bredt, og ca en meter slipebånd vendt oppover. på baksiden av båndet ligger ei plate, så alt en gjør er bare å trykke grenrøret nedpå, holde det ca beint, å så er det bare å slipe til hele flaten er berørt.. da er det jo 100% Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Å plane på en båndsliper blir ikke helt 100 nei.. Du greier ikke å holde røret helt rett og mulighetene for at du holder det skakt og flensen blir helt rammeskjev er til stede. Få en som kan frese til å gjøre jobben! Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 eller bare få taki turbinhus til 740 motoren!? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 eller bare få taki turbinhus til 740 motoren!? 740/240 som hadde T3 snurre hadde ikke labyrinttetting. derfor funker det fint. men 940 røret har det, dærfor må det planes for å få på en t3.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 940 røret er vel den turbomanifolden man vil sette på hvis man kan velge! er jo ca. 10 hk. forskjell på de to typene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Men er vel ikke anbefalt å bytte hvis man har sprekker i det vel? Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.