Niberlin Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Hei dere! Hadde et lite uhell når jeg skulle lakke bakluyktene rød. Jeg kjøpte slik lyktspray, men siden jeg ikke fikk av baklyktene kom jeg på den geniale ideen å maskere rundt lyktene før jeg lakker. Jeg gikk fra garasjen i god tro om at dette skulle holde, men når jeg kom tilbake hadde maskeringen blåst vekk og jeg hadde en stripe "lyktlakk" nedover bakfangeren. Skikkelig surt! Jeg fikk vekk det værste, men er enda synlig. Har dere noen tips til å fjerne det synlige som er igjen? (Postet feil.Orket ikke å mase på admin,så jeg flyttet tråden selv fra Lakk og Karosseri til bilpleie.) Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Clay muligens.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet September 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Clay? Er ganske ny på området. Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ermex Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Jeg bruker Aceton. Men bør være forsiktig da;) Siter 2013 1.8D Lancer 1997 2.5T Skyline (banebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Tørker ut lakk. Prøv å rubb det vekk med en lakk rens, kan gå det. evnt clay som tandis nevner.. eller kanskje du må til med våtsliping info om clay her: Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loyfah Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Aceton ? =o må vel være forsiktig da, får det på huden å ikke vasker det var så gjør det vel litt vondt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet September 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Hvor får jeg kjøpt slik clay? dyrt? Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford'n Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Aceton ? =o må vel være forsiktig da, får det på huden å ikke vasker det var så gjør det vel litt vondt? nja er vel kanskje ikke det værste.. aceton løser jo opp lakk så.. kan jo risikere å løse opp litt for mye. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Hvor får jeg kjøpt slik clay? dyrt? bilextra b.l.a http://www.jegard.no meguiars claybar kit Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 regner med at det er en lakkert bakfanger? prøv med white sprit eller aceton men ver forsiktig. prøv på et lite område som ikke synes og sjekk at du ikke tar lakken Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Tryggetse er vel clay, er ikke sikker hvor mye det er for den jeg.. Men den kan du jo ta å bruke på resten av bilen, så blir den smooth.. Del den opp i 2 eller 3 så holder den lenge også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 tryggeste er som tandi sier clay, koster vel rundt 300 for pakka til Meguiars, og den holder en stund. Akkurat clayet en bil nå, og det jeg er fortsatt imponert over hvor mye dritt den klarer å få med seg fra lakken.. Uansett skader det ikke å prøve det, og det gjør ikke bilen din noe vond heller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pirex Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Autoglym Tar remover kan også fungere! Siter Audi Allroad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Jeg ville ha prøvd tynner, fra f.eks Standox. Lyktelakken er 1 komponents, og den slipper leeenge før lakken på bilen gjør det. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Lyktelakken er 1 komponents, og den slipper leeenge før lakken på bilen gjør det. Både aceton og tynner er overkill så det holder, og skader lakken din selv om du ikke ser det med en gang. Clay funker. Garantert. Før: Etter: Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg