AstraG Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Er plaget med at ekektronikken dør på min Opel Astra G STV 03 mod...Kan skje ved tomgangs-kjøring og ellers når jeg kjører. Plutselig bare slokner alt av lys, speedo og turteller dør ut osv. Varer bare et eller to sekunder, så kommer den seg igjen. Skjer periodisk flere ganger om dagen.. Av og til kan det høres ut som om batteriet er nesten tomt når man skal starte bilen, og av og til høres det ut som om det er fult. Dette er uavhengig om bilen er kald eller varm.. Temperaturmåleren viser -40 grader når bilen startes, og etter en stund står det bare --. Klokke og alt annet i displayet funker fint.. Noen som vet hva som er galt? Batteriet er toppladet....kan det kanskje være deffekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Høres ut som en klassisk kortslutning, og feilsøking på sånt er ei BITCH. Om temperaturmåleren viser -40 kan det tyde på kabelbrudd eller kortslutning (vet ikke om sensoren er en PTC eller NTC). Den ligger bak frontfangeren din, festet med et lite sort plastklips. Ca midt på fangeren om jeg husker riktig, du burde finne den om du ser ovenfra og ned fra motorrommet. Kan være greit å starte der framme, men feilen kan igrunn ligge hvor som helst. Kan også være at noe fundamentalt er kortsluttet og det fucker opp både for belysning og temp. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AstraG Skrevet September 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Hmm...ok. Har fått time på Bil i Nord på Tirsdag...De skal feilsøke...Har ikke fått noe pris enda, men håper ikke det blir å koste skjorta :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian var der Krug Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Jeg fikk problemer med det displayet jeg og. Temp forsvant og etter en tid forsvant klokka også. Da begynte det riktignok å lyse veldig sterkt fra displayet og det veltet ut tykk hvit røyk framme ved frontruta :) Kostet skjorta på Bil i Nord å bytte ledningsnett ++ Selve displayet koster 6500,- hos dem.... Siter - 2006 mod. Ford S-Max Trend- 1999 mod. Volkswagen Passat Trendline stv- 2002 mod. Opel Astra G Sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AstraG Skrevet November 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Holy crap!:P Tror ikke det er riktig så ille hos meg...Fikk ikke vært innom verkstedet når jeg egentlig skulle..Måtte avlyse timen. Har fått ny time til nå på tirsdag. Skal inn på vanlig service da uansett, så da får de feilsøkt elektronikken i samme slengen. Spent på å se hva som er galt her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AstraG Skrevet November 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2007 Da har jeg endelig fått dette fikset. Var bare et nytt batteri som skulle til, samt at det ene festet til en av batteripolene var løsnet...Anng. utetempen, så var det bare kontakten som var hoppet nesten helt ut. Alt er nå ferdig fiks ;) Kostet bare 3721,- :( (Inkl. olje og filter) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg