gsi-power Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Bilen bruker olje, ved kaldstart ryker den blått (kun nr den er kald) Så uler turboen til den blir varm! Vanskelg å få skifta dette selv, evt hvem selger lager til B23ft? 95mod 940 tic. Tack! Siter 06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD 96 Bmw 523iA E39 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Det er bare å finne et overhalingskit på ebay, merk hvor kompressorturbinen står i forhold til akselen på eksosturbinen. Da er det bare å skru ifrahverandre bytte og sette sammen igjen og tute og kjøre :) Hvis lagerene er dårlige vil du kjenne slakk hvis du tar av slangen på kompressorhuset og kjenner etter på akslingen Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsi-power Skrevet September 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Må man ikke ha presse? Siter 06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD 96 Bmw 523iA E39 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Nei, kun låseringer/snapringer som holder dem på plass :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 bare pass p åat der du holder på er 100% reint! pluss du må nok regne med å måtte "kakke" litt for å få slått ut akslingen, da er det viktig med godt anhold til å hvile turboen på/slå mot, pluss "riktig" verktøy til å dunke med.. ikke noe heksekunst, er ikke så nasa inni en turbo som mange ofte tror Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Selv om akslingen er balansert ned til 0 på en ny turbo så ville jeg merket på aksel og impeller for å få det sammen helt likt igjen.. Bare en tanke som slo meg,men kanskje det ikke er mulig å vri impeller i forhold til aksel ved tilbakemontering.. tenker hvilke spor de bruker på aksel/impeller (splines o.l)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_stian Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 du trenger ikke søke på e-bay.. Vet du hvilke lager det er som er i turboen din? Lager og tetningsiringer får du jo tak i.. Kontakt Abra Kulelagersenteret i Trondheim, de har alt mellom himmel og jord :) Siter http://www.proride.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Bare en tanke som slo meg,men kanskje det ikke er mulig å vri impeller i forhold til aksel ved tilbakemontering.. tenker hvilke spor de bruker på aksel/impeller (splines o.l)? Kompressorhjul kan du vri akkutrat som du vil, ingen splines. du trenger ikke søke på e-bay.. Vet du hvilke lager det er som er i turboen din? Lager og tetningsiringer får du jo tak i..Kontakt Abra Kulelagersenteret i Trondheim, de har alt mellom himmel og jord :) Har du sett inni en turbo noen gang? Det er ikke kulelager i disse turboene til FT/FK så det er nok enklere med et ebay-kit til $70 hvor du får resten av det du trenger også. For all del, et overhalingskit kan også handles fra norske turbosjapper hvis man har alt for mye penger men det har vel de færreste av oss. F.eks. g-popshop er veldig hyggelige og har bra priser på kit samt at de selger løse deler om det skulle være ønskelig. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_stian Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Kompressorhjul kan du vri akkutrat som du vil, ingen splines. Har du sett inni en turbo noen gang? Det er ikke kulelager i disse turboene til FT/FK så det er nok enklere med et ebay-kit til $70 hvor du får resten av det du trenger også. For all del, et overhalingskit kan også handles fra norske turbosjapper hvis man har alt for mye penger men det har vel de færreste av oss. F.eks. g-popshop er veldig hyggelige og har bra priser på kit samt at de selger løse deler om det skulle være ønskelig. Men så leverer de da ikke bare kulelager heller? :) Glidelager f.eks.. De har veldig mye forskjellig der.. Undersøk litt før du retter på ting. Siter http://www.proride.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.