azfriz Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 har problemer med nymontert dumpventil i vogna! (fk) jeg får rett og slett ikke lyd av den. også litt usikker på hvor den vakumslangen skal på.. kan noen forklare litt hvordan jeg går frem? også et problem med turbosmart`n(reduksjonsventil for ladetrykk) uansett hvor mye jeg skrur den opp, så kommer jeg ikke over 0,5-0,6 bar.. hva i alle? har også prøvd med en annen, men skjer ikke.. takker for svar på forhånd.. Siter Volvo 940 TIC (FK) Volvo 740 TIC Volvo 760 GLE(solgt) Volvo 740 GL(solgt) Volvo 740 GL(vraket etter kræsj) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 mener du wastegate ventil eller? fra en dumpventil så skal vakum slangen inn etter spjeldet mot toppen. sånn som orginalt. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Virker som om du trenger en stramme actuator/wastegate klokke, hvis den orginale er slitt og dårlig vil du ikkje få høyere ladetrykk uansett hvor mye du skrur. Går ut ifra at bilen er chippet, hvis ikkje bør du sterkt vurdere det hvis du skal justere opp trykket. Har du fjernet den orginale dumpen? Det er en fordel når du skal ha på en annen dump. Den vacumslangen som stod på den orginale ventilen kan du sette på den nye dumpen din. Det gjorde eg og det funker helt fint. Er dumpem din justerbar? Isåfall kan den være justert fom stramt. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lundberg Performance Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 har du lokk der den orginale resirkuleringsventilen står? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
azfriz Skrevet September 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 har ikke lokk der den orginale står nei! det er på den "trekantklokka" ikke sant? hvordan sperrer jeg den? bare å kappe ut en plate å stenge for eller? chip er ikke montert. kan vel vurdere det:) Siter Volvo 940 TIC (FK) Volvo 740 TIC Volvo 760 GLE(solgt) Volvo 740 GL(solgt) Volvo 740 GL(vraket etter kræsj) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Nest nederst på denne siden finner du ferdiglaga lokk ;) http://www.pedersens-racing.no/bil/JBR/ Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oberst Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Jeg monterte et T-kryss på slangen til aktuator klokken og kjørete den rett inn i den gammle ventilen, da holdt den stengt pga likt trykk på begge sider av ventilen. -oberst- Siter 945 LT 1998 745 GLE 1989, Pensjonert ved 500 000 KM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Det fungerer også, men jeg ser på det som en midlertidlig løsning. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg