Gå til innhold

vurderer å lage bilcross bil av ein ford sierra2.0L! noen spørsmål!

Ranger emnet


himamekkn

Anbefalte innlegg

jeg og svigerbror bygger opp en manta, der var det ikke gulv,kanaler eller hjulbuer, den er nå sveiset opp, lagd med 1,50mm plater i kanaler og buer så jeg trur den bilen blir stiv og god. pluss at buret skal stives mer i karossen også er fronten stivet... så å stive bilcrosser'n sin er en fordel mener jeg.

 

ok

gocart med vw golf motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 months later...
ja, har ein sierra som eg lurer på om eg skal lage bilcross-bil av. å då lurer eg på om korleis eg lett kan trimme den, noen som vet? å er det fordel å ha sperra aksling?er det berre bedre start eg får eller er det andre fordeler med det og? blir det ikkje srørre slitasje på hjula då? og i svingane må jo det eina hjulet spinna heile veien?

 

takknemlig for svar ;)

 

Ikke det at jeg har noe imot Sierra, men er vel kanskje en grunn til at folk kaller den "sirævva" hehe :)

Volvo 745 91' Turbobil

Toyota Corolla 92' Konebil

VW Caravelle 88' Russebil

Volvo 245 91' Bilcrossbil

Opel Kadett C 78' Bilcrossbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Viss du har takluke på bilen må du få sveist d hulle igjen også:) bare sånn at du vet d:) hehe.

 

På min sierra som er en 2.0l ikke is, så har jeg høvla topp å kvassa kam, jeg har og sveist sperr på den og kappa fjørene. Fordel med gode støtdempere sånn at du får alt effekt i bakken;) hehe.. Viss du vil ha god akselerasjon bør du velge små dekk, som 13", men viss du vil ha høg topp fart kan du velge litt større dekk. Jeg har allti hatt 13" på min, min gikk opp til 14" i år for å teste dette, å det funka mye bedre på min. :) Men jeg har en litt uvanlig utveksling så kanskje det er det:)

Mvh. Silje-Renée (http://www.srsuperteam.tk)

 

BMW 523ia Touring

Hyundai Accent 1996

Ford Sierra 1986 Bilcrossbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min har en 2,0 hun også å hun må ofte opp i 3 gir på den samme banen som meg. Mens jeg bruker bare 2 gire. Jeg hadde ca 120 på 2 gire å da måtte jeg gbremse meg ned til sving, men jeg hadde fremdeles mye å gå på.. var vel oppe på 5000 omdreininger.

Mvh. Silje-Renée (http://www.srsuperteam.tk)

 

BMW 523ia Touring

Hyundai Accent 1996

Ford Sierra 1986 Bilcrossbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte på Ford den gangen jeg bygde Sierra BC ang diverse utvekslinger og slikt..

 

1' date='6 & 2.3 = 3:14

2,3 Diesel = 3.36

2.0/2,0i = 3:62

 

Det vil si att den bakakselen med lavest utveksling faktisk er den som sitter på 2,0/2,0i :-)[/quote']

 

 

Sierra IS har 3,92:1 utveksling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh.. har kje peiling:) hehe.. d e ein 2.0:) hehe.. akkurat ka drivverk å sånt vett eg kje, for det va kje eg så bygde bilen, men pappa vett kanskje:) hehe. Men veldig rar utveksling. Det e jo ein tidligare is eg har då, så e ombygd.

Mvh. Silje-Renée (http://www.srsuperteam.tk)

 

BMW 523ia Touring

Hyundai Accent 1996

Ford Sierra 1986 Bilcrossbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.. Hvorfor sa ikke de på Ford det til meg når jeg bygde da? Jaja, bilen var fæl å kjøre uansett, så hadde vel ikke hatt så mye å si uansett.. Hehe

Gjelder det både iS - OHC og DOHC, eller bare en av dela?

 

Er det gamlebilen til Knut Endre du har? Isåfall, kan jeg høre med han selv en gang.. :-)

 

For, Sierra'n min gjorde værtfall langt under 100km/t på 2.gear kjentes det ut som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår