Gå til innhold

Poleringsgarasjer

Ranger emnet


ChristR

Anbefalte innlegg

Heisann.

Idag fant jeg noe meget spennende på min vei. Nemlig en bilpleie-garasje!

 

Det var basicly et lagerbygg som var bygd om til en gigantisk vaskehall. Tror det var snakk om en 100-200kr for å stå der.

 

Meeen, problemet er at den ligger ganske langt unna meg. Noen som vet om det finnes flere slike steder, eller er dette en sjeldenhet? Dette var i Askim...

 

Har nemlig ikke garasje selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør vell heller prøve å kontakte noen med mekke garasje da.. At det blir en mekke/polerings garasje.

 

Er jo "bare" noen store sluker som går til avløp og vann tilgang gjennom springen som skal til :)

 

Og et poleringsrom såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo, men jeg kommer aldri til å gjøre det.

Jeg står ikke og legger på dyre vokser når vinden står og blåser på mer dritt/sand/støv mens jeg jobber. Noe av vitsen blir liksom borte da. Også når du har lagt på en lag med voks. Så når den tørker, så trekker den fort til seg støv osv.. Og når du kommer med microfiberkluten og skal tørke av, så kan du ende opp med å gni støv rett på ny vokset lakk.

 

Men men, opp til hver enkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med påføringen i seks grader?

 

Brukte Menzerna 106 med en DA. Gikk fint som bare det, og gikk fint inn i lakken.

 

Jeg påførte Natty's Blue med hendene. Varmet godt i hendene og påførte. Ventet så 45min og tørket av med MF, gikk av med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Menzerna 106 med en DA. Gikk fint som bare det, og gikk fint inn i lakken.

 

Jeg påførte Natty's Blue med hendene. Varmet godt i hendene og påførte. Ventet så 45min og tørket av med MF, gikk av med en gang.

 

Sounds good!

 

Jeg skulle dog ønske at det fantes poleringshaller rundt omkring. De største bensinstasjonene burde hatt det. 50 kr timen, kanskje?

 

Jeg må få meg en garasje, sukk.

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Sverige har OK Q8 (Bensinstasjonkjede) 500 gjør-det-selv-garasjer... Guuud så heldige svenskene er.

 

Eneste som plager meg med sverige er mangelen på skikkelig døgnåpne besinstasjoner. så fort man kommer over grensa er det ferskt bakst og god stemning klokka halv fire på natta :D

BMW Z4 2003 3.0i

Huyndai Elantra GL 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har i den siste tiden hvert på leting etter steder jeg kan polere, evnt småmekke litt innendørs. Har funnet ut at det er massevis av oppvarmede parkeringshus rundt om kring. Her er det ofte varmt, tørt og fint.Masse albuerom om kvelden:)

 

Gjesteparkeringen på Lysakerbrygge har også "vaskehall" så man kan vaske bilen og stelle seg litt bortenfor og polere året rundt. Trenger ikke betale noe for det, hvis det skulle komme en parkeringsvakt kan man bare gå og dytte på en femmer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom på en i tønsberg trur jeg!

statoil på kilen har en egen hall som du kan mekke i og vaske bilen.

 

Mer info har jeg ikke, men dette må jeg sjekke ut!

 

Feil, Statoil hadde dette før de bygde ny vaskehall på Kilen. Da var det løftebukk der osv. Nå har ingen dette tilbudet lengre.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår