Ezo Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Lurer på hvor stor sannsynlighet det er for å få godkjent montering av en turbo på en NA. Tenker f.eks på en 2006-2007 MX5, hvis jeg oppgraderer bremser og stiver opp karosseri, kan BTS godkjenne dette selv uten TÜV eller papirer fra Mazda? Hvis dette blir utført av en mekaniker med fagbrev, hjelper dette? Noen som har gjort dette? Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 husk at for å godkjenne dette så må du betale avgift.. rundt 1000kr per HK og da blir det fort veldig dyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Har ingen ting å si hvem som monterer dette, du må til BT for kontroll uansett. Men det stemmer det Locked skriver; regn med ca 1000kr pr HK, og det blir vel fort 50-70 HK mer, you do the math... Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezo Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Men hender det at BTS godkjenner Turbo på NA biler? Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondelond Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Ja, dette er gjennomførbart. Man kan også godkjenne den med veldig lavt trykk etc, så ikke hk-avgiftene går i taket. Hvis du sjekker http://forum.club-honda.org så ligger det en del nyttig info der som sticky under "motor". Siter Trondelond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Husk også at de kan kreve avgasstest fra godkjent testlab Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 husk at for å godkjenne dette så må du betale avgift.. rundt 1000kr per HK og da blir det fort veldig dyrt. Men dette gjelder jo vel kun på biler nyere enn 10år? Skal selv få godkjent E30Tic'en.. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 tror det er nyere en 5år.. uten å si for sikkert.. Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Er nyere enn 10 det skal være. (eller 96 kanskje?), uansett, jo nærmere 10 år bilen er, jo billigere blir det.. Avgiften faller med 10% hvert år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 åssen er dette på min nyimporterte 89` mod da`? planer om å slenge i ess kompressor. Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 åssen er dette på min nyimporterte 89` mod da`? planer om å slenge i ess kompressor. Regnes fra første året den er registrert i norge Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 BAAAH Skjer visst jeg blir taua inn til teknisk da? får jeg bare beskjed om å fjerne eller må jeg betale avgifter? Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Vis bilen har vært regget i Norge i minst 10år så betaler man ikke en dritt i HK avgifter. Eneste er litt mer i forsikring. Men bilen må godkjennes. Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 BAAAH Skjer visst jeg blir taua inn til teknisk da? får jeg bare beskjed om å fjerne eller må jeg betale avgifter? Blir du taua inn til teknisk kan de bremse bilen din og så kan du få en ganske grei regning i posten.. MEN! siden du blir tatt i "å unndra deg tilleggsavgift" så regner jeg med at dem plusser på ca 30% ekstra oppå de du skulle betalt om du hadde spurt først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Er nyere enn 10 det skal være. (eller 96 kanskje?), uansett, jo nærmere 10 år bilen er, jo billigere blir det.. Avgiften faller med 10% hvert årI snitt er det 10% (100%/10år=10).Den reelle prosentsatsen er ikke 10% per år. Se http://www.toll.no for mer info. Godkjenning uten dokumentasjon er ofte vanskelig. Om ikke en gang Mazda eller TUV vil gå god for greiene dine, hvorfor skulle en enslig kontrollør på Biltilsynet vite bedre enn disse? :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.