monAry Skrevet September 21, 2007 Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 Hva trengs for å bygge om fra 2.0e til 2.0 16v? :) Mvh. Siter Har visst hatt for mange biler til at det er plass i signaturen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larseirik Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 jeg vet at du trenger ny topp med 16ventiler... men er ikke sikker på om det er noe mer du må gjøre :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 få tak i 16v motor komplett. men hvorfor? litt tuning på 8V og den er like sprek Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larseirik Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 harjo et poeng der da :P men man vil jo får mer ytelse av å hvie på en 16v topp da... + da blir det vel litt mer mulighet for å få mer ytelse senere.. ? men bare et spørsmål(litt of topic.) er det mulig å kjøpe turbokit til 2.0s motoren ? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monAry Skrevet September 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 få tak i 16v motor komplett.men hvorfor? litt tuning på 8V og den er like sprek Som hva? :) Siter Har visst hatt for mange biler til at det er plass i signaturen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larseirik Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 kon filter, kvassere kam så er du godt på vei :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 men bare et spørsmål(litt of topic.) er det mulig å kjøpe turbokit til 2.0s motoren ? :) Ja, det er det. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Som hva? :) Porting, kam, eksos og gassere, riktig satt opp og du vil ha potensiale for et effektnivå langt over KR-motoren! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 mens vi er igang, kanskje du vet om det noe forskjell på ABA VW, v.abk motoren? slaglengde, veiv, boring etc. passer toppene overens og slikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 mens vi er igang, kanskje du vet om det noe forskjell på ABA VW, v.abk motoren? slaglengde, veiv, boring etc. passer toppene overens og slikt. Det meste er likt, da unntatt toppen selvsagt. ABA-toppen passer rett på ABK (og de aller fleste andre blokker), men ett av oljereturhullene kommer halvveis utenfor blokka! Jeg har en ABA-topp, portet med bare gromdeler og spesiallagd kam som jeg skal bruke på en 1.8 SF-motor (1988 Audi 80 med 87 hk originalt) sammen med doble 45 DCOE mm. Skal tette det ene returhullet og plane toppen før bruk, samt gjøre hullene på innsugssiden "runde" uten utsparing til dyser. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Høres ut som en god plan. Problemstillinga var at jeg fant mye finurligheter til ABA motoren, men vet ikke om slikt passet over. veiv ++ Hvordan blir det med oljeflyten når du tetter igjen ene hullet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Hvordan blir det med oljeflyten når du tetter igjen ene hullet? Det går bra, de originale returene er fortsatt i bruk. ABA-toppen har et ekstra som jeg tetter. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.