Gå til innhold

Gamle japanske biler - bredt er fett!

Ranger emnet


eiriksmil

Anbefalte innlegg

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjenner til det der. Har en god gammel toyota Carina stv. fra 1981 stående i garasjen. Bilen har vært i familiens eie siden 1988. Måtte ha et lass med sandsekker for at den skulle kunne ta seg frem på vintern. Er en 1,6 liter som jeg har også.

-03 Mitsubishi Galant 2,0 sport stv,-81 Toyota Carina 1,6 stv.(veteranprosjekt)

Har hatt:-03 Smart Roadster,-00 Mitsubishi Galant stv,-96 Nissan Primera 2.0 SE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange henger også oljekjøleren på diverse godt synlige plasser (han her har jo nesten skjult den), og mange av oljekjølerne du ser er fake.

 

sc0ot, jeg ville ikke sagt at en '81-modell er for gammel. Slik jeg ser det er spørsmålet om du bygger bilen gammelskole i den grad de gjorde det før (ballongdekk med skrift på, smale felger og lite eller ingen senk), eller i den grad man bygger gamle biler nå i en slags boso/euro-stil med masse senk, breie felger og dekkstrekk. Gjør du førstenevnte er du mer eller mindre "i mål" angående looken. Ville kanskje ha prøvd å finne meg noen ekstra fjærbein foran på en høgger og kappa en runde eller to, får å få bilen i lik høyde foran og bak (noe det iallfall ikke ser ut som på bildene).

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker kombinasjonen, jeg liker ballongdekk på ATS felgene, sånn som de er nå, men jeg liker også senk.

 

Derfor blir det snart senk på den ;)

Forresten stod den dumt til, den er egentlig ikke så ille høy foran i forhold til bak, som du poengterte - hehe.

 

Ellers er jeg ganske fornøyd med "looken".

 

og.. ja gutta, den er lett i ræva, så jeg må nok belage meg på sandsekke trikset til vinteren. Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Er så sinnsykt kult det interiøret, retningsviserne og ikke minst at knappene for varmetråder og bakre vindusvisker matcher choken :D

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår