Gå til innhold

Plutselig bare støy når jeg slår på forsterkeren.

Ranger emnet


Reflex

Anbefalte innlegg

Hei

 

I dag så skulle jeg ut å kjøre så slo eg på spilleren å da begynnte det bare å dure noe sykt. Volumet stod på 0 men det hørtest ut som om det var full guffe med bare støy. Jeg har gått over og sett på alle ledningene både strøm og signal, det eneste jeg ser som er litt merkeligt er at det lyser i protect led'n i det jeg trykker forsterkeren på så gir det seg etter 3 sek. Etterpå så fiksa jeg til en bedre jording men det hjalp ikke. Noen som har noen forslag?

 

Utstyret som er i bilen(01 Peugeot Boxer):

Pioneer DEH-6700mp

Black max 4x100W forsterker(driver sub

+6x9)

Magnat XTC 1500

Crunch 6x9

Komponent sett: Oxygen audio 6,5"

21mm strøm og jord.

 

Remoten har jeg en bryter på og når jeg slår på den så sier det "popp" i frontsettet som er koblet på spilleren.

 

All hjelp mottas med stor takk:)

 

Mvh Alexander

__--Pioneer-Black Maxx-Magnat-Oxygen Audio-Crunch--__

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordingsfeil.

Prøv å koble ut alle kabler fra kanalene, én etter én, så finner du raskt ut hvor det er problemer.

Hvis den skrur seg over i protect selv når BARE strøm og jording er tilkoblet, så må du prøve å jorde den bedre. Nytter ikke det så er forsterkeren død.

Så enkelt er det.

 

Hadde akkurat samme problemet forrige helg.

Jeg koblet ut én og én kanal, helt til forsterkeren kjørte igjen.

Da var det en løs kabel som gikk til frontsettet som lå å skuret mot chassiet på bilen, altså det ble en jordingsfeil.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det samme skjedde på meg.. subbene bare sto å slo? hadde ikke på noe lyd(musikk) å begge sto å slo.. etter å ha feilsøkt noen timer så kom jg fram til at forsterken hadde gått.. den hadde brent.. fikk ny å dunka som fan igjen:P så skjekk forsterken=)=) men jeg hadde en billig dritt da:P å dro 2 stor subber på den:P ehhehe lykke til da=)

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut hva som var problemet, det var dårlig jording på signalkablene ut i fra spilleren. Jeg tok en stubbe med ledning og kobla jordinga på signalkablene til spilleren. Så nå virker det bra igjen, men jeg lurer fortsatt på hva som var galt. Om det er inne i spilleren eller bak i forsterkeren.

__--Pioneer-Black Maxx-Magnat-Oxygen Audio-Crunch--__

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har samme prolem også. har levert spilleren på rep nå.

Når jeg får den tilbake så skal jeg koble på en ekstra jording på signalkabelen til forsterkeren slik som de sa der jeg kjøpte den.

Men hvor skal jeg koble jordinga på spilleren (jord) eller på signalkabel??

1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤

1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤

1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår