morten19 Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Hvordan polerer dere felgene deres? Jeg har tatt vinterfelgene inn i huset for å klargjøre dem for vinteren. Jeg har nå brukt clay - scratchX og tilslutt DP Wheel Glaze. Er dette holbart, er DP wheel glaze i tillegg til voks også forsegling? Siter VW Passat 2.o TDI DSG 2oo7 VW Caddy 1.9 TDI 2oo5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Tja åssen type felg? bruker autosol kromglans på mine, skal teste med mothers powerball som jeg nylig har kjøpt inn og nu Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlaLarsen Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Har prøvd litt i det siste på mine felger. Prøvde både Autoglym Extra Gloss Protection og Duragloss Aquawax. Hjula blir skikkelig blanke og vannavstøtende, men det virker som dritten fester seg lettere. Har en DP wheel glaze liggende som må prøves, håper den er bedre. Noen forslag til god sealer på felgene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Er det klarlakk på felgene kan du benytte hva du vil av sealere, er det alu uten klarlakk er jeg ikke sikker på om du kan benytte en vanlig sealer på de, men det er fult mulig du kan... Uansett er varmt bremsestøv vrient å beskytte felgene mot, har en tendens til å sette seg godt, og da trengs en avfetter til å få de rene igjen, og da forsvinner fort voksen uansett.. Akkurat nå benytter jeg meg av en P21s wheel wax på spray flaske fra s100.no, den er enkel og grei å legge på etter vask og tørkes bare av igjen, skal holde 3-4 vask etter det.. Polish Ball er gull mht å polere felgene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet September 21, 2007 Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 Jeg har fått noe gult belegg på felgene minne gikk ikke av med gnikking og såpe, lurer på hva dette er! håper det ikke er noe flassing eller noe rart.. mørkt gult belegg, hva bør jeg bruke for å få vekk dette? fått det flere steder Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet September 21, 2007 Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 Brennmerker, må nok legge ny plating for å få bort dei der, og om du bruker Autosol, så må du huske å ha på polish, wox eller noe beskyttende etter at du har brukt Autosol, for den er bare rensende, så varer glansen mye lengre Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet September 21, 2007 Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 Ja brukte autosol, men åssen har jeg fått på disse brennmerkene da? kom etter jeg polerte felgene, åssen sealer skal jeg bruke til slutt da? samme som på lakken? Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet September 21, 2007 Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 Om det komm etter at du prøvde å polere dei, så har du nok fått for mye varmgang på Powerballen din, for høyt turtall på maskina, holdt den for lenge på samme sted, for lite polish osv, og brent platingen på felgene, muligt det går og slipe det bort og polere oppigjen om det er høyglans polerte felger du har, men om det er platede felger, så er det kun stripping og ny plating som kan fikse det Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Hmm ingen aning hva det er faktisk :P nyimportert, åssen finner jeg ut av det? brukte hånd når jeg polerte nylig. Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Hva det er står i beskrivelsen til produsenten, men om du polerte for hånd, så tror jeg nok ikke at dei merkene kom av det, da er det mest sannsynligt at der har vært varmgang i felgen som gjør at du får slike brennmerker, kan komme av hjul lager, bremser som henger på, hissig bremsing ved banekjøring o.l Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Bilen har stått helt stille, ikke kjørt med den etter polerte.. ang produsenten så veit jeg ikke hvem det er faktisk hehe Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Jeg har fått noe gult belegg på felgene minne gikk ikke av med gnikking og såpe, lurer på hva dette er! håper det ikke er noe flassing eller noe rart.. mørkt gult belegg, hva bør jeg bruke for å få vekk dette? fått det flere steder Kan du kjenne det når du drar fingertuppene over? Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg