Andreas_1 Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Er det? Hvor? :) Edit: Mener du "ren eksos" som i eksosanlegget si,etter turboen? Da er ikke regnestykkene de samme... Trøtt merker jeg,blir uoppmerksom... Ingen babling,rett observert. Dvs,hvis jeg tolket deg riktig...:) Ikke jeg heller...eksostrykket i manifolden er sjelden lavere på en turbomotor,siden man dytter jo ut doble mengden (eller mer) i tilsvarende rør... Etter turboen skal den ha større rør,siden gassen da har mistet hastigheten,men er fremdeles en mye større mengde.. Får sove på det. Jeg snakket bare om etter turbo/manifold, altså eksosanlegget. Tror vi er enig. Men hvordan finner man ut hva som er optimalt på en sugemotor da? Har dere noen regnestykker eller noe? Burde kanskje lese den linken som ble lagt ut... Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Står en god del i den... Unge Vizard burde i enkelte tilfeller skrevet navnet sitt "Wizard".. :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 For mange år siden leste jeg en artikkel i Bilsport Rally Magazine om gruppe-N trimming av en firehjulsdreven Mazda 323 med 1,8-liters turbomotor og det hele. I gruppe-N reglementet er det mange restriksjoner og begrensinger knyttet opp mot fabrikkens maksimale oppgitte toleranser osv. Et av de tillatte inngrepene var å bytte til 2,5" eksos. Dette ga en effektøkning på ca 50 hk hvis jeg ikke husker feil. Det er fordi original eksos på denne motoren er ekstremt restriktiv(cat'n og midtre potte). Når disse er borte øker ladetykket med ca 0.3-0.4bar og effekten deretter. Så sant man også fjærner luftfilterboksen da denne også er veldig restriktiv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 ca samme skjer på mazdaspeed mx5 også boxer.. ekstremt restriktive orginal deler på innsug og eksos siden.. Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 ca samme skjer på mazdaspeed mx5 også boxer.. ekstremt restriktive orginal deler på innsug og eksos siden.. Enkel måte å bygge sterkere versjoner til senere det der...bare å fikle med eksterne deler,så er man der...økonomene liker sånt... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg