^celica^ Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 når eg chipper min s40 2.0T til ca 200hk, vil det da hjelpe med 3" eksos fra turbo for meir effekt?? orginal turbo greier ikkje å levere meir effekt enn 210-215hk alikevel? eller er det bare eg som tenker feil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tdip0wer Skrevet September 21, 2007 Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 klart det hjelper på, monter ett stort luftfilter også så puster bilen lettere inn, og større eksosanlegg så puster den lettere ut, enkelt prinsipp.. du får endel eksra hk, hvor mye kan variere fra bil til bil, pluss du får rå lyd :) lykke til.. Siter 1.9TDi Rules :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^celica^ Skrevet September 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 har montert åpebt filter ja! , må ha litt bromlyd ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 21, 2007 Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 hjelper bare på lyden. Merkbar effekt får du ikke. Hvertfall ikke i forhold til hva du betaler. Skal ha tålig stor effektiv turbo før 3" gjør jobben sin. Sportsfilter er bare for lydens skyld. Hjelper skjeldent da de fleste monterer dem i motorrom hvor dem ikke suger frisk kald luft ;) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet September 21, 2007 Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 Hjelper nok med større eksos, men 3" blir overkill på bilen din. Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet September 21, 2007 Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 Når motoren snurrer på 2000 rpm, så suger den til seg mange liter luft i sekundet. Jeg tror derfor temperaturøkningen må være marginal på å ha inntaket i motorrommet. Ihvertfall litt til side, ikke sånn rett over turboen. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 21, 2007 Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 Når motoren snurrer på 2000 rpm, så suger den til seg mange liter luft i sekundet. Jeg tror derfor temperaturøkningen må være marginal på å ha inntaket i motorrommet. Ihvertfall litt til side, ikke sånn rett over turboen. Neinei. Man tjener masse effekt på å ha ett snorkel stikkende ut en plass under og forran støtfangeren. :rolleyes: Kan godt tenke seg at standardeksosen er litt for liten for 200hk. Men jeg har mine tvil om at 3" er nødvendig. Men hvis du starter på jobb klokken 6 på morgenen, og vil virkelig gjøre deg upopulær blant naboene, så er 3" veien å gå. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^celica^ Skrevet September 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 Men hvis du starter på jobb klokken 6 på morgenen, og vil virkelig gjøre deg upopulær blant naboene, så er 3" veien å gå. hehe.. da seier me d:happyhappy: fant komplett eksos fra turbo og ut til 5000,- SEK (uten cat), syns ikkje det var så dyrt. eg forventer ikkje at det blir no voldsom økning av effekt, men vil jo ha litt meir lyd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 21, 2007 Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 Har du 2,5" eksos fra før av, tror jeg ikke du får en målbar effektøkning. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^celica^ Skrevet September 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 er vel sikkert 2.5" ja.. dette er forresten lavtrykksturbo.. så da er det vel enda mindre å hente.. lader max. 0.4-0.6 org. og etter chip max. 0.9-1.1 ifølge bsrab.se Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tdip0wer Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 direkte mer hk får man vel ikke, men f.eks med åpent filter puster bilen lettere, og utnytter de eksisterende hk mye bedre.. jeg har fjerna innmaten i cat'n, drar mye fortere opp i turtall og funker som bare d på min turbodiesel... burde funke på bensiner også.. men når eu kontrollen kommer da er du fittn drage hehe Siter 1.9TDi Rules :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 direkte mer hk får man vel ikke, men f.eks med åpent filter puster bilen lettere, og utnytter de eksisterende hk mye bedre.. sorry ikke noe personlig ment mot deg, men det der er total svada. Vi øker ikke effekten men, utnytter den bedre? Minimerer luftfilteret drivverkstap eller? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 sorry ikke noe personlig ment mot deg, men det der er total svada. Vi øker ikke effekten men, utnytter den bedre? Minimerer luftfilteret drivverkstap eller? Momentet ved forskjellig rpm kan endres men, ikke så forferdelig mye vil jeg tro. Kan vel også få en litt mere responsiv motor uten at man hever effekten. Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Man kan også få litt mindre turbolag;) Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Momentet ved forskjellig rpm kan endres men, ikke så forferdelig mye vil jeg tro. Kan vel også få en litt mere responsiv motor uten at man hever effekten. Ja men da øker du effekten på det turtallet hvor dreiemomentet økes. Så du har en effektøkning uansett. Og jeg ville tro at ett luftfilter/eksos som lar motoren puste lettere vil være mest effektivt der motoren drar mest luft, noe som vil være nært effekt-toppen på en motor. Ergo, hvis luftfilteret/eksosen faktisk ga deg noe, ville det vært nært effekttoppen, og øke topp-efekten. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.