Carpo Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Har nettopp vert ute og kobler opp el. vifte fra en 940 i bilen min 92 mod 240. Koblet det slik: - pin nr 10 og 11 på bensinhjernen går inn på reelet. - og relet får konstant strøm Det er slik det skal kobles, har lest koblingskjema og slik. Men vifta vil ikke starte. Vifta fungere når jeg prøver den rett på batteriet. Noen som kan hjelpe meg ? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Mål deg frem, det er nok det lureste, mål om du har strøm før og etter relèet og styrestrøm, sikkert bare dårlig kontakt en plass. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Mål deg frem, det er nok det lureste, mål om du har strøm før og etter relèet og styrestrøm, sikkert bare dårlig kontakt en plass. Har målt og målt. men har jeg koblet der riktig da? noen som har erfaringer ? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Har du termostat til relèet som virker som den skal? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Har du termostat til relèet som virker som den skal? Har koblet meg inn på hjernen, pin 10 og 11. Slik det er koblet på koblingskjema til en 940. Hjernen skal jo styre vifta ut i fra termostaten til innsprøytninga ? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 sikkerp å at motoren er varm nok da? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Bruk det koblingskjemaet her: Jeg brukte det da jeg kobla opp min vifte. Funker kjempefint. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Så kjennt ut. Hvem kan arkitekturen av den flotte tegningen være? hehe godt å høre det fungerte hvertfall. Men saken her er vel at han ønsker at bilens hjerne skal styre viften. Prinsippet er nokså likt. Blir hjernen som tilfører en 12V+ til releet istedet for at releet har konstant 12V+ og trenger jording, noe det får når termostaten slår inn. Så det tegningen sier ved ditt bruk er at punkt 85 skal jordes og punkt 86 skal kobles til hjernen. resten er likt. skal det da fungere? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 sikkerp å at motoren er varm nok da? Ja! tok av den andre vifta, og vente til tempen inne i bilen nesten var på rødfeltet... så lenger tørr ikke jeg vente.. er det noen andre som har koblet det på denne måten ? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Så kjennt ut. Hvem kan arkitekturen av den flotte tegningen være? hehe godt å høre det fungerte hvertfall. Men saken her er vel at han ønsker at bilens hjerne skal styre viften. Prinsippet er nokså likt. Blir hjernen som tilfører en 12V+ til releet istedet for at releet har konstant 12V+ og trenger jording, noe det får når termostaten slår inn. Så det tegningen sier ved ditt bruk er at punkt 85 skal jordes og punkt 86 skal kobles til hjernen. resten er likt. skal det da fungere? Releet får ikke 12v+ fra hjernen. Releet får 12v+ konstant. Men releet skal koble inn når det får jord. Og jord skal den få fra hjernen når termostaten blir varm nok. Har testet med å koble jord rett til releet fra batteriet og da starta vifta... ergo, releet er i orden. Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 ingen som vet noe mer ? virkelig ingen som har koblet det via hjernen her på forumet ? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modalen Skrevet September 20, 2007 Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Er ikke alle lh2,4-hjerner som kan trigge el-vifte. Kun boksene fra nyere 940s som kan dette, mener jeg. Siter 79 Volvo 242 DL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Er ikke alle lh2,4-hjerner som kan trigge el-vifte.Kun boksene fra nyere 940s som kan dette, mener jeg. Jeg har fra 97 mod 940. Og det har sittet el vifte på bilen hjernen er hentet ut i fra.... Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 21, 2007 Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 starter vifta når du jorder ledningen er releet rett koblet. kobla inn på de rette uttakene på hjernen da? prøvd med annen hjerne? er vel kun biler med ac som har slik elvifte orginalt,men om det er noen forskjell på boksene er jeg ikke sikker på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet September 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2007 starter vifta når du jorder ledningen er releet rett koblet. kobla inn på de rette uttakene på hjernen da? prøvd med annen hjerne? er vel kun biler med ac som har slik elvifte orginalt,men om det er noen forskjell på boksene er jeg ikke sikker på. ja har koble inn på pin 10 og 11, slik det er på koblingskjema. har ikke prøvd på andre hjerner. men var ac på bilen som denne hjernen satt i orgianlt. har du koblet det slik før maxis? Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.