Gå til innhold

Freshe opp min Mazda 626 GE

Ranger emnet


Spacer

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har denne bilen stående mens jeg tar lappen. jeg kjøpte den billig av familien. Det jeg lurer på, er noen tips om hvordan jeg kan få den litt finere, både utvendig og invendig. Alle forslag er til hjelp :) Har sett en del her inne på forumet, både bilder og forklaringer av ting og tang.

 

Hvor mye koster full lakkering? Et greit styling kit? Kan stylingkitet festes av en som ikke har så mye peil på bil? Jeg har ikke så mye peil, men syntes jeg er ganske teknisk anlagt ;) Detta bodykitet var dritkult!

 

Har kjøpt finere felger på den nylig.

 

Bilder: HER.

 

Bilen har noen småskader som jeg gjerne vil få has på. Hva burde jeg gjøre? Kan jeg fikse mye av det selv?

 

Bilder: HER

 

Håper på positive svar Håper innlegget ikke ble for dumt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta skader og sånt etter/samtidig som stylingen så får du lakket opp alt på en gang...billigst( dog ikke billig ) ! Hvertfall mitt tips :)

 

Tror monterinen av kittet kan bli litt jobb men med pågangsmot og hjelp av folk så går det meste ;) min største "bekymring" var skjermbreddingene. men de er muliggens bare å lime på med no luring lim og så årne og styre litt;) tror du burde lese og spør en del i både lakk&karrosseri og i komposittforumet muliggens ;)

 

Bare å kjøre på spør du meg :) likte kittet jeg;)

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Senking

- Felger

- Fjerning av emblemer bak

- Toning av ALLE rutene (ulovelig eller ikke, kun soting bak er harry!)

Hvite blinklys / "Crystal clear" baklykter feks.

 

I mine øyne er oppskriften på en pen bil ganske enkelt. Keep it clean! Diskre styling, små detaljer, rett "kjørehøyde" og fine felger er i 96% av tilfellene NOK til at bilen skal se bra ut (nesten) uansett fabrikant.

 

En hellakkerling koster vel noe rundt om 20 000 etter det jeg har hørt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Det kittet der er ikke lenger å oppdrive. Er opprinnelig fra litauen men tror dem har stopped å produsere det.

Det beste andre alterantivet du har etter min mening er det orginale skjørtesettet til V6 utgavene. Dette kan du være heldig å finne på en skraphandler. Ellers er det ikke så mye pent til 626.

 

Uansett senking(Eibach 35mmpå min) og Felger (18" på min), så ser det ut slik som på bildene under =)

 

btw sjekk ut Mazda Owners Group Norway :: Hovedsiden

 

*Skryte*

 

IMG_1052.jpg

IMG_1026.jpg

ZepticonBak.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår