Jump to content
Bilforumet.no

Zepticon

Bruker
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

About Zepticon

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 04/25/1986

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    626 LX
  • Biltype (eks Audi)
    Mazda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Motor (eks 1.6)
    1.8i
  • Fylke
    Sør-Trøndelag

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Trondheim
  1. Leter etter noen klassiske felger til Celicaen min. Stand er ikke så nøye, men de bør være billige og runde. 4x114,3 boltsirkel. 15"x7" og inpress mellom +10 og -10 er ideelt.
  2. Har fulgt litt med på Skyline forsøkene ja, men det stopper vell i hovedsak på at de må ofre en bil til kolisjonstest for å få den godkjennt, men at BT ikke kan garantere godkjenning selv om de gjør dette? Det gjelder vell også en JDM bil om ejg ikke tar heilt feil. Begge mine biler er jo godkjennt og kolisjonstestet for bruk i europa. Hvor skal jeg henvende meg for å komme i kontakt med disse folka på BT da? Spørre om å få snakke med teknisk ansvarlig og få han til å henvise meg vidre? Det er en mulighet ja! Men jeg tror jeg kommer til å mase mer på SS-Performance før jeg eventuellt begynner å snakke med andre. De har jo gjort dette flere ganger før i følge det jeg leser på sidene demmes. Dog må jeg da vente til jeg sitter med både penger og klare planer.
  3. Hei:) Jeg bare lurte på om det var noen her som har erfaringer med hva det innebærer å få en bil godkjennt ved hjelp av TUV test i tyskland? Bilene det er snakk om er en 94 modell, og en 76 model, begge japanske, og derfor kommer man ingen vei via importør. Uansett er ombyggingen på den ene av dem så omfattende at importør neppe kunne hjulpet med noe dersom de hadde ønsket. (FWD->RWD konvertering, stempel->wankel, trimming) Før noen kommer å sier at "jeg burde bare kjøpe meg ny bil" så vil jeg bare si at det hverken er morsomt, eller et tema for meg. Det er arbeidet og "prosjektet" jeg liker, og det å ha noe unikt. Jeg hadde ikke vært her om avensis eller 3-serie var biler som lokket;) Så spørsmålet mitt da, er om det er noen brukere her som har godkjennt via TUV papirer, og som kan forklare hvordan ende jeg skal begynne å jobbe fra? Så vidt det er meg bekjennt er det et selskap som driver med dette, men de fokuserer på BMW og Porsche. De svarte heller ikke på min mail, noe jeg forsåvidt forstår da de sikker har nok med å håndtere kunder som står med pengene i hånden og er klar til å sette i gang (noe jeg ikke er). Jeg er instillt på at det blir både dyrt, og mye jobb, men når ingen på trafikkstasjonen vil hjelpe så veit jeg ikke hvor jeg skal starte å stille spørsmål. Jeg har intrykk av at BT blir mer sammarbeidsvillig dersom jeg kommer med en søknad som virker gjenomført og planlagt, både med tanke på fremgangsmåte og hva det kreves av dokumentasjon og tilsvarende. (til mods: jeg var meget i tvil om hvor denne posten hørte hjemme, og vurderte å legge den i juridisk. Men det er jo ikke et juridisk problem i så måte, selv om det omhandler godkjenningsprosessen, så posten endte opp her.)
  4. Kommer fra harstad, holder til i Trondheim for tiden. Flere bilder finnes her: http://www.mazda-ogn.org/phpBB3/viewtopic.php?f=13&t=4720&st=0&sk=t&sd=a&start=15 Ang dempingen, så sier du at splen er til for å dempe støy? Da er det vell dette som burde brukes i stor grad der jeg vil kvitte meg med veistøy sant? dvs legge dette i dører, dørk hjulbuer etc? Og bare ett lag med Vibroplast over hele bilen? Hvor mye Splen kommer jeg til å trenge? Og hvor bestandig er dette mot vann? Dersom jeg skal legge det mot yterdelen av dørsiden er det det vell ikke helt vanntett (sleiklistene er dårlige) så er dette et problem? Kommer nok til å bruke mest på frontsett og 6x9ere ja. Liker utseende på RF, og dette er veldig vesentlig når jeg velger komponeneter, de må se bra ut. dvs stilfullt.
  5. Hei.. Driver å planlegger mitt første stereobygg. Og trenger derfor noen råd fra folk som har drevet med dette litt lenger enn hva jeg har gjort. Stereoen skal ikke være noe svære greier men "helt greit" likosm. God trøkk i bassen der det trengs samt god lyd i resten av annlegget der det trengs. MUSIKK: Veldig variert. Metallica, Era, Infected Mushroom (Psy Trance), R&B, pop osv... BUDSJETT: student+ siden jeg jobber litt ved siden av og har penger å bruke på bilen av og til. Kommer til å ha bilen til den dør, siden jeg allerede har kostet på den nærmere 2 ganger kjøpssum i deler, styling og snacks:D BIL: Mazda 626 Sedan DEMPING: I sommer har jeg planer om å plukke ut alt interiør og gå over innsiden av bilen for å sjekke etter rust og dempe hele dritten mens jeg er i gang (tak, gulv, dører og bagasjerom). Det jeg i hovedsak ønsker er å bli kvitt veistøy (225/35-18 bråker!), samt gjøre bilen mer død og lydtett. Ut fra det jeg har lest så er Vibroplast M1 et greit produkt? (hvilke forhandler er billigst?) Så jeg tenkte å kle hele innsiden i dette. Bør vell være nok med 2 sånner store 5m2 ruller til en normal sedan? Deretter trenger jeg vel noe tykkere "isolasjon" i dørene, bagasjerom og nært hjulbuene? Biltema-matter eller noe annet? Hvor må jeg legge hva for å få best mulig effekt? Og hvor mye? Kan strekke meg til 6000kr i dempematter om nødvendig. LAYOUT: Tenkte å legge kabler samtidig som jeg hadde alt av interiør ute. Planen var å kjøre med to forsterkere, to subber, og fire høytalere (hattehylle og dør). Skal også investere i to Optima(?) gel-batterier som skal plaseres i bagasjerommet, og jallabatteriet forran skal på dynga. Laga meg en tegning som viser hvordan jeg tenkte det kunne bli (mad Paint skills!): Signalkabelen ligger foresten i taket, alle de andre langs gulvet. såe... noen innspill eller tips?
  6. Det kittet der er ikke lenger å oppdrive. Er opprinnelig fra litauen men tror dem har stopped å produsere det. Det beste andre alterantivet du har etter min mening er det orginale skjørtesettet til V6 utgavene. Dette kan du være heldig å finne på en skraphandler. Ellers er det ikke så mye pent til 626. Uansett senking(Eibach 35mmpå min) og Felger (18" på min), så ser det ut slik som på bildene under =) btw sjekk ut Mazda Owners Group Norway :: Hovedsiden *Skryte*
  7. Veit ikke om jeg har forklart meg litt dårlig, eller om jeg missforstår deg. Den bakfangeren som jeg har bestillt må festes til den orginale fangeren på en eller annen måte. De jeg har pratet med sier at plast og glassfiber ikke går så godt sammen. Så derfor ser det ut som om jeg må kutte den orginale plastfangeren et stykke under den "skøyten" som vises på det siste bildet, og lime glassfiberen fast i den ved hjelp av sikaflex. Så sparkler jeg og pusser slik at det blir bra?
  8. Bare fylle i på baksiden ig slipe vekk fremme? Hørtes ut som en bra plan det :D Man så var det hvordan jeg skal få festet den nye glassfiber bakfangeren til den orginale... Holder det å lime med sikaflex og så sparkle etterpå?
  9. Bilen min er lik den der, og hvilken som helst annen Mazda 626 sedan fra 93-97. Veit ikke hvor mye bredding det er nei, men ser ikke ut som om det er alt for mye da.
  10. Ikke min bil nei... Bare en som tidligere har montert det og som har tadd bilder... men får ikke så mye nyttig ut av han :P Er glassfiber ja...
  11. Satser på at dette er plassen å få hjelp :D Har nettopp startet mitt første prosjekt som bilstyler og trenger litt hjelp. Målet er dette (uten breddingen scoopet og baklukespoilern) : Men for å komme dit så må jeg tilpasse fangeren slik at jeg ikke trenger skjermbredderne. Detter er fordi bilen er nylakert og jeg ikke orker å ødelegge den nye lakken. Blir for dyrt. Selve fronten ser slik ut: Så jeg må finne en måte å bygge om sidene på slik at det ser bra ut uten bredding. Noen forslag her? Så skal jeg ha denne bakfangeren på: Den mangler toppen så den må jeg hente fra min egen bil. Slik hadde jeg planlagt å gjøre det, og bare lime de to delene sammen, og legge på sparkel. Noen som har noen synspunkter på dette? Håper noen med peiling på dette kan hjelpe meg litt. :thumb Driver å leser meg gjennom alle glassfiberguidene her, men det er så mye som er langt over mitt kunnskapsnivå at jeg tror det kommer til å ta en stund... Og bilen er foresten en Mazda 626. ;)
  12. Nå funker det vell? Må bare beklage men jeg vet ikke hvorfor det der har skjedd! kwn står for "klubb web norway" elns... låner domene der ei stund!
  13. Bedre domene kommer med tiden.... Mazda-ogn.org var planen, men om folk har innspill er det bare å si fra!
  14. Mazda Owners Group Norway er nå grunnlagt!!!!!! http://mazda.kwn.no/forum/index.php
  15. Hei... I mangel på et forum for oss Mazda eiere tenkte jeg at jeg kunne starte et eget. Tenkte at dere som bruker å henge her sikkert var intresert i noe sånnt, og så jo at det var litt interesse for det i den tråden dere hadde laget om det. Foreløpig er det helt nytt og så vid oppstartet, så dere må bare komme med inspill om dere registrerer dere der! Dette er ment som et forum for ALLE med mazda, ikke bare RX-7 og Miata... Har selv en 626 og har irritert meg grønn over at jeg må utenlands for å finne folk med peiling på bilen min! Jeg er selv administrator og kommer til å legge ut for domenenavn og slikt etter hvert, men når ting begynner å bli stort så setter jeg pris på litt støtte fra resten av folket! Men den tid den sorg! SÅ ALLE SOM KJØRER MAZDA!!!! http://mazda.kwn.no/forum/index.php
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.