Gå til innhold

TT: klima defekt 100m etter service

Ranger emnet


Martins9

Anbefalte innlegg

Hei hei:)

 

Da er jeg også blitt en happy eier av en TT.. Ble en sølvfarget Quattro 2000mod..

 

Nå har jeg fått litt problemer og hjelp og tips her hadde vært veldig bra..

 

Hadde bilen på 60.000 km service hos møller her i Bergen..

Ingen store feil eller mangel ble funnet, noe som selvsagt er bra:) Denne servicen kostet 13052 kroner.

 

Så når jeg skal hente bilen skjer det.. Jeg kjører 100meter så ryker hele klima-anlegget.. Har aldri vært noe problem med det i de 2 mnd. jeg hadde bilen før servicen..

 

Så spørsmålet her er om det er Møller som har gjort noe som de ikke burde?? Har pratet med de og de nekter for at de kan belastes for dette.

 

Jeg synst det er UTROLIG påfallende at dette skjer rett etter at bilen har vært på service..

 

Nå har jeg fått et overslag på kostnader hva dette vil koste og det er 18500,- kr.

 

Driter ikke akkurat penger og synst at dette er utrolig leit:(

 

Noen som har vært borte i noe lignende?

 

Jeg har nå i det minste fått en gratis leiebil fra Møller, men er svært usikker på åssen jeg skal forholde meg til dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du ikke kan bevise noe så er det du som er betaler av fakturaen. vet du hva som gikk galt? styreenheten ?klima kompressor?

 

det som mest sansyling har skjedd; lite klimaveske før du leverte bilen inn til service, når det er lit veske slår ikke kompressoren inn, om den står over tid setter kompressoren seg. ny veske har slått inn relet som skal starte klimakompressoren men den sitter, så brenner du hele driten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 2 weeks later...

nå skal du bare huske på at møller svindler deg om de kan. De overdriver med prisene sine at det er til å spy av. er selv TT eier og vet at det IKKE koster så ufattelig mye for en slik pumpe. sjekk på ebay, der er det mye billigere. og så får du noen som ikke tar 1000kr timen:shake !! til å gjøre jobben. at det er en privat mekaniker betyr ikke at han er dårlig. teknikken på møller er å jobbe i 5 min og ta pause i en halvtime...og så skriver de opp 1 times jobb. det er bare tull. og JA gå til dem og klag på anlegget. Det skal ikke ryke rett etter service...det er DA DET SKAL FUNKE!!

 

lykke til videre marius9 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
nå skal du bare huske på at møller svindler deg om de kan. De overdriver med prisene sine at det er til å spy av. er selv TT eier og vet at det IKKE koster så ufattelig mye for en slik pumpe. sjekk på ebay, der er det mye billigere. og så får du noen som ikke tar 1000kr timen:shake !! til å gjøre jobben. at det er en privat mekaniker betyr ikke at han er dårlig. teknikken på møller er å jobbe i 5 min og ta pause i en halvtime...og så skriver de opp 1 times jobb. det er bare tull. og JA gå til dem og klag på anlegget. Det skal ikke ryke rett etter service...det er DA DET SKAL FUNKE!!

 

lykke til videre marius9 :)

 

Gammel tråd ja, men jeg blir irritert når jeg ser dette! hallo? hva f... vet du om hvordan folk hos møller jobber? og en klima kompressor er IKKE billig! Litt forksjell på en klimakompressor du random finner på ebay og en orgnal kompressor.

 

Hvorfor SKAL klimaen funke etter service? Er vel ikke møller sin feil at klimaen tar kvelden? Selvom bilen har vært på service betyr ikke det at bilen blir som ny:P de sjekker jo bare over feil, bytter olja og ser over bilen generelt:P de fikser jo ikke noe spesielt unntatt det som servicen innebærer:)

 

Snakk med møller og du får nok rabatter hvis du snakker med dem å sier at dette skjedde rett etter service og er litt greie med dem:)

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var galt med dette AC-anlegget?

Det er jo essensielt å vite hva som er galt for å kunne skylde på noen andre.

 

Krever du erstatning om TV tar kvelden etter elektrikeren/E-verket hadde teknisk oversyn over anlegget?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår