Gå til innhold

Vurderes kjøpt og trimmet: Audi S4 stv 2,2TQ

Ranger emnet


WireD

Anbefalte innlegg

Heisann... Denne 2,2 rekke5er-basillen har fått mer og mer taket på meg for tiden, og vurderer en S4 STV fra rundt 94, for å jusse litt på den.

 

Er en Mazda 4-banger og Wankelperson akkurat nå, så vet lite om audi-deler, priser og detta.

 

Jeg skrur en del selv, så innmatsinngrep er ikke så vanskelige sakene så lenge jeg har de rette tiltrekningsmomentene osv...

 

Trenger en liten hjelpende hånd på hva som trengs å jobbes med for å få en fin familieslede på rundt 500spreke bolehamstere under huven, med rom for mer.

 

Motor:

Ja, innmat og alt må vel skiftes, men exactly HVA må skiftes?

 

Drivverk: Vet at 5trinnskassa ikke er av de grøvste, men har hørt mye bra om 6veksleren til etterkommeren S6, noen pekepinner her?

Hva med resten av drivverket?'

 

Bremser: ja, blir oppgradert.

 

Noe annet?

Pris på detta, sånn ca? En "in the ballpark"-pris?

 

takk for hjelp

 

mvh

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

følg me vwaudi-club.no sin hjemmeside på forumet.. stadig motordeler div te salgs..

 

Å bygge opp en 2.2 20v til 500hk!?! så kan du jo like godt dra fram 70-100k me engang! så sant alt er nytt å det "råeste"

 

2.2T 20v til søskenbarnet mitt havna på 70k og fikk "bare" 340hk ut på hjul! dyreste her var vel datasprut til rundt 30lapper

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! 70K i ren delepris for 340whp, gjorde han overhodet noe selv da? 70K i ren delepris, da ser jeg for meg at maskinen er skuddsikker som fan, og leverer langt mer enn 500hest. :) Det som ofte koster skjorta, er arbeidet på maskin som må utføres av andre. :)

 

Datasprutmessig, så har jeg folk som kan mappe for meg, så det er lite stress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke vits med data sprut. dem tar jo ut nermere 800hk med original sprut.

et 5-600hk oppsett er som regel, nye råder. frese av toppen av stempla litt. porte toppen, vasse kammer. grenrør. ombygd lmm. dyser. map sensor. egen chip.ic.3" eksos.ekstra bensin pumpe, pluss alt av nye lager stempel ringer og pakninger da seff.

kontakt jonus han skaffer billige deler og ferdige chipper som funker godt.

 

går du for en rundt 400 hk. så slipper du igrunn og åpne motoren også. da er det grenrør, turbo.chip, map sensor. dyser, eller bare høyt bensin trykk på standard dyser.ic.3" eksos.og en chipp som funker til oppsettet. chipp.

men bør uansett åpne motoren for overhaling, med tanke på at den sikkert har pasert 200.000km så nye lager og toppakning osv er ikke dumt da.. eller så kan det bli kortvarig morro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann... Denne 2,2 rekke5er-basillen har fått mer og mer taket på meg for tiden, og vurderer en S4 STV fra rundt 94, for å jusse litt på den.

 

Er en Mazda 4-banger og Wankelperson akkurat nå, så vet lite om audi-deler, priser og detta.

 

Jeg skrur en del selv, så innmatsinngrep er ikke så vanskelige sakene så lenge jeg har de rette tiltrekningsmomentene osv...

 

Trenger en liten hjelpende hånd på hva som trengs å jobbes med for å få en fin familieslede på rundt 500spreke bolehamstere under huven, med rom for mer.

 

Motor:

Ja, innmat og alt må vel skiftes, men exactly HVA må skiftes?

 

Drivverk: Vet at 5trinnskassa ikke er av de grøvste, men har hørt mye bra om 6veksleren til etterkommeren S6, noen pekepinner her?

Hva med resten av drivverket?'

 

Bremser: ja, blir oppgradert.

 

Noe annet?

Pris på detta, sånn ca? En "in the ballpark"-pris?

 

takk for hjelp

 

mvh

Øyvind

 

Min S6 hadde 450-500 hk før jeg kjøpte den (bilen er til salgs nå så pm om du er intr).

Anbefales vel å bytte råder samt bearbeide topp/bytte kammer for den effekten der.

På min var det byttet råder,honet,byttet lagere og ringer.

toppen må/bør overhales,portes og bytte kammer.

Drivverket tåler effekten men clutch bør byttes

Kjøper du S4 som er produsert før 94 så har de Ufo bremsene som det er dyre deler til så anbefaler S4 prod i 84 og nyere eller S6 som har de nye bremsene 312mm.

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår