spurv Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Finnes det BARE HELO lykter som er "HELE" med blinker includert i glasset? Finner jo bare det, ellers er blinkern adskilt :(. Tips? 99modell passat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opus Skrevet Mars 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 Har originale xenon på min 2000-mod. Noen som vet hvor mange kelvin dem er på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J0lle Skrevet Juni 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2008 For ordens skyld :) 1500°K - Stearinlys 2680°K - 40w halogenpære 3000°K - 200w halogenpære 3200°K - Soloppgang/Solnedgang 3500-4300°K - De fleste "Xenon Superwhite" pærer 5500°K - Sollys cirka midt på dagen (12-13 på dagen) 6000°K-7500°K - Overskyet himmel, "Diamanthvitt Xenon" 8000°K-9000°K - Blå himmel og sol, "Blåelig hvitt" 10,000°K - 12,000°K - Lilla-aktig farger ved solnedgang Ikke ta det som en faktaopplysning, mer en veilledning :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Juni 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 Er det vanskelig og montere Xenon da? Ser ikke mange monterings anvisninger, så da regner jeg med at det går veldig lett? Mvh Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J0lle Skrevet Juni 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 Er det vanskelig og montere Xenon da?Ser ikke mange monterings anvisninger, så da regner jeg med at det går veldig lett? Mvh Selve kit'ene er jo laget slik at de skal passe direkte inn i soklene på eksisterende lamper. Det som er litt mer tricky er ofte hvor man skal feste ballastene slik at de ikke synes så mye i tilfelle noen vil glane etter de :)e Noen steder må man borre og trikse litt for å få plass til ledningene ut til ballastene dog, men med riktig verktøy så er det unnagjort på et par timer tenker jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klews Skrevet November 6, 2008 Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 det er bra med xenon i alle lys, anbefaler 6000kelvin, det gir best og finest lys synes jeg, men synd dem er bynt å skrive ut bøter for ettermonter xenon.:/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klews Skrevet November 6, 2008 Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 http://www.northlights.no/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselPower00 Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Har 4300k i nær og 6000k med 50w ballast på fjern. H4 på nær og H1 på fjern Kjøpt hos haugland.biz, alt var plug and play bortsett fra att innfestningen av pæren må modifiseres. Pæra er for stor i forhold til innfestnings klaven. Veldig bra lys på fjern, vurderer å fjerne øyelokkene pga. de stjeler mye lys fra nærlyset. Blir vel LED i kurvelys med xenon nå.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet November 23, 2008 Rapporter Share Skrevet November 23, 2008 Jeg har også orginal xenon på min passat. Husk at passat med orginal xenon har linselys. Går også an og kjøpe disse linselyktene uorginale, så sette xenon inn selv. Blir jo nesten som orginalt da. Ser ikke forskjell, uten du vet hva du skal se etter. Satte det i en kompis sin passat, og eneste forskjell var at han hadde et blåere lys 6000k, men min orginalt tror jeg er 4300k. Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselPower00 Skrevet November 25, 2008 Rapporter Share Skrevet November 25, 2008 Jeg har også orginal xenon på min passat. Husk at passat med orginal xenon har linselys. Går også an og kjøpe disse linselyktene uorginale, så sette xenon inn selv. Blir jo nesten som orginalt da. Ser ikke forskjell, uten du vet hva du skal se etter. Satte det i en kompis sin passat, og eneste forskjell var at han hadde et blåere lys 6000k, men min orginalt tror jeg er 4300k. Ville satt inn 4300 i nærlys: Da slikker du unna mye plynder og heft med biltilsyn etc. ser originalt ut. Sett heller inn annen kelvin på langlys der det ikke er krav til høydejustering etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg