Gå til innhold

Henta meg turbo bil i helga:)

Ranger emnet


Borg

Anbefalte innlegg

Som tittel sier har jeg vært og henta meg turbo bil.

Er en 87 mod. med ettermontert b21et godkjent i vognkortet.

Lader 0,8 bar (Hvor mye tåler dissa egentlig?)

 

77_-1835800514.jpg

 

Kommer opp no mere bilder og info når jeg kommer hjem i kveld.

 

Btw noen som har en gammel clutch som passer i b230k... skal ha den gamle bile på jorde men clutchen røyk jo etter 10 min da-.-

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kommer det nye bilder og litt mere info... vært litt opptatt kan man si!

 

s856860373_1275293_1898.jpg

s856860373_1275294_2133.jpg

s856860373_1275295_2376.jpg

 

Bilen er nesten rust fri. Liten rustflekk i ene hjørnet i høyre hjul brønn. Og på hver side på øverste delen av bagasjen... Noen som vet om det kommer fra under bilen og jobber seg opp eller er det bare er og pusse på over?

Under har eksos smelta litt tecktyl så hadde vist kommet litt overflate rust sa en kompis av meg, men vi fant ikke det igjen når vi heisa den opp i bokk da.

 

Den er bygd om til turbo av en på 19 som satte bort jobben for ca 20 000 og brukte ca 20 000 på div anna på bilen. Hadde vært artig finni ut hva!

Godkjent med motor og senkesett.

Skal være forsterka topp pakning og no greier i motoren.

190 hester i følge selger.

Og spinner som bare det på et hjul -.-

 

Har akkuratt fiksa en vann slange til kjølinga etter att den sprakk på søndag så det er mulig kjøre lengere enn 15 min uten og fylle på vann:P

 

Ting som må gjøres!

 

Sjekke oljetrykken. På oljetrykksmåleren vised den 0,5-1,5 bar. Men skulle vist være 2,5-6 bar så håper det er måleren som er dårlig. Det forrige eier sa vertfall.

 

Bytte ene røret til ic pga nesten hull etter at det slites opp mot panseret... er dette noe som er vanlig btw??

 

Så er det en litt funky kakle/skurre lyd på høyt turtall, hjalp veldig når fikk bøyd unna ene festet til eksosen som lå inntil blokka hvor den sansynligvis har vært festa en gang, så mangler da en bolt der som har detti ut virker det som. Men den lyden er nå der fortsatt. En som mener det kan være ventiler som må strammes/justeres eller noe i den duren.

 

Må sjekke pakning til soltak for drøpper litt når det regner mye. Kan jo ikke være bonus over lengre tid. Noen tips der?

 

 

Ting som skal gjøres, noe over tid.

 

Har bestilt hvite baklys.

Kjøpe div stab stag, tårn stag og nye dempere.

Mulig sette inn no bøttestoler ikke helt sikker enda. Kanskje skaffe no r-sport setetrekk. Hvor mye side støtte er det i dem egentlig?

 

De tinga skal vell skje frem til sommeren håper jeg.

Senere har jeg lyst til skaffe sperre akslign, data sprut og det som hører til for og få litt mere power. Men blir nokk ikke før om tidligst 1 år vertfall det.

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår