Gå til innhold

hvor godt går 1,8 turbo?

Ranger emnet


QRing

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en Passat 99 mod 1.8T, den er foreløpig orginal men bør chippes. :P

 

Den går godt, Men drar ikke akkuratt skinnet av pølsa orginalt. Jeg har i tillegg automatgir så den stjeler litt. Har ikke sjekket noe med trykk osv enda men skal gjøre det i nærmeste tid.

 

Orginal så går den nesten som en 2.8L V6 4Motion Passat.

v-Audi A4 1.9TDI Quattro -04 x-VW Passat 1.8T Highline -99

x VW Golf IV 4Motion -99 x-VW Passat 1.8T Highline -99

x-Peugeot 406 1.8 -00 x-VW Golf 2 1.8GL -90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel 0-100 på 8 komma ett eller annet sekunder.

 

Å toppfart er ikke så voldsomt høy som du kanskje tror.... På min er den oppgitt til 230km/t og da er den chippa til 190hk(riktig nok en skoda) men akkurat samme motor. Litt forskjell på vekt o.l. min gjør 0-100 på 7 sek. Men toppfart er aldri prøvd personlig av meg og kommer nok aldri til å gjøre det heller..

01mod Skoda Octavia 1.8T L&K edition STV

Ford Focus WRC (RC)

----------------------------------------

X 90mod Golf II Sport

X 90mod Ford Transit (Russebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt min i 205kmt, under trygge forhold. dvs 3felt+skulder, GODT autoværn mellom meg og møtende, tørr vei, gode dekk- og godt belyst. rett opp og nedigjen. og ikke forbikjøring/nærmt andre biler, og var alene i bilen. forhold jeg mener tilsvarer bane egentlig.. men har 18" 225dekk. mulig disse stjeler litt fart, både på speedometeret og "gps"

audien til fattern (a4 1.8t) går 0-100 på 8.9. passaten er noe tammere, så 9,noe opp mot 9.5 kan stemme.

- bmw 335i 86mod

- vw passat 99mod 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt min i 205kmt, under trygge forhold. dvs 3felt+skulder, GODT autoværn mellom meg og møtende, tørr vei, gode dekk- og godt belyst. rett opp og nedigjen. og ikke forbikjøring/nærmt andre biler, og var alene i bilen. forhold jeg mener tilsvarer bane egentlig.. men har 18" 225dekk. mulig disse stjeler litt fart, både på speedometeret og "gps"

audien til fattern (a4 1.8t) går 0-100 på 8.9. passaten er noe tammere, så 9,noe opp mot 9.5 kan stemme.

 

Jeg har hatt 200 med min stv octavia, 205,55,16 V dekk, Da hadde jeg ett gir til å gi, var og under "trygge forhold" som du kaller det:P helt alene på vanlig vei og evig langt strekke med klar sikt.. Men hvem vet plutselig hadde en hjort kommet :S

Noe jeg aldri kommer til å gjøre igjen!!!!!!!!

01mod Skoda Octavia 1.8T L&K edition STV

Ford Focus WRC (RC)

----------------------------------------

X 90mod Golf II Sport

X 90mod Ford Transit (Russebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt ca 230km/t på vei hjem fra gøteborg i min, dette var da på speedometeret, så det er ikke veldig nøyaktig tror jeg.

Lå rett ved rødmerkinga på turtelleren. Skal aldri presse passelaten min så mye mer, stakkars grenrøra og turboen glødet jo værre enn det siggarett tenneren min gjør på sitt værste.

 

Orginalt er det vel ikke så mye å skryte av, gjør vel 0-100 på rett over 9 sek for en stv. tenker jeg, men chiper du den, så bør du vel klare ihvertfall 1 sekund raskere kan jeg tenke meg.

Toppfart på rundt 220km/t bør vel de fleste klare seg med i vårt kjære land. Jeg syns ikke det er så morsomt med 0-100 lenger, er morsommere og kjenne hvor sterk bilen blir fra 70 kmt og oppover på lavere gir, for da drar den greit, ihvertfall etter chiping.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,8T er ingen "ræserbil", men den duger bra til normalkjøring.

Skal du kjøre med henger feks. så blir den veldig tam, lite krefter på lave turtall...

 

Nja..tauet Vanen til en på jobben igår. Var ikke mye slurring på clutchen for å få igang den ihvertfall. Går som sagt helt greit i forhold til mange andre person biler i dette landet, hvis man chiper bilen. Jeg har ikke problemer med å dra E46 Bmw 325i,Honda Integra Type R osv. ihvertfall.

En orginal 1.8t går ikke mye bra, en chip forandrer bilen endel.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår