Gå til innhold

Div spørsmål Avensis 2.0 D4D, 2004mod

Ranger emnet


haalando

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Strålende fornøyd med min nye Avensis. Men lurer på om noen vet følgende:

 

1. Registerreim bytte. Når skal denne byttes? Har kjøpt en Avensis som er importert, og skjønner ikke en dritt av det som står i serviceheftet. Den har vært inne på toyota i Tyskland ca hver 15000km. Lurer på om den er byttet. Sist service foretatt 114000. Den er nå kjørt 115500.

 

2. Automatisk kjørelys. Grunnet tysk import kommer ikke kjørelys på automatisk. Hørte med Toyota i Haugesund, og de kunne fortelle at rele for dette kunne de ikke levere enda. Fikk beskjed om at det ike var kommet til Norge enda. ? :) Noen ide her?

 

3. Regnsensor. Blir ikke klok av denne. Den begynner forsiktig, men visker alt for mye etter min mening. Vet det finnes en bryter for hvor ømfintlig den skal være, men syns ikke det er noen særlig forskjell. Noen erfaringer?

 

4. Hengerfeste. Er det enkelt å montere selv? Er alle kontakter etc lagt opp klart?

 

Takker for alle svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Heisann,

 

Strålende fornøyd med min nye Avensis. Men lurer på om noen vet følgende:

 

1. Registerreim bytte. Når skal denne byttes? Har kjøpt en Avensis som er importert, og skjønner ikke en dritt av det som står i serviceheftet. Den har vært inne på toyota i Tyskland ca hver 15000km. Lurer på om den er byttet. Sist service foretatt 114000. Den er nå kjørt 115500.

 

2. Automatisk kjørelys. Grunnet tysk import kommer ikke kjørelys på automatisk. Hørte med Toyota i Haugesund, og de kunne fortelle at rele for dette kunne de ikke levere enda. Fikk beskjed om at det ike var kommet til Norge enda. ? :) Noen ide her?

 

3. Regnsensor. Blir ikke klok av denne. Den begynner forsiktig, men visker alt for mye etter min mening. Vet det finnes en bryter for hvor ømfintlig den skal være, men syns ikke det er noen særlig forskjell. Noen erfaringer?

 

4. Hengerfeste. Er det enkelt å montere selv? Er alle kontakter etc lagt opp klart?

 

Takker for alle svar!!

 

 

Kan bare kommentere punkt tre her. Den regnsensoren er ikke alltid helt til å stole på. Den var veldig merkelig i starten men nå fungerer den som regel bra, med visse unntak. Det er veldig liten forskjell på følsomheten også.

Min står alltid på mest følsom, så får jeg heller slå den av de gangene den går uten at det er nevneverdig regn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Punkt 2

Har sjekka ut det med kjørelys, og har fått bekreftende melding fra to merkeverksteder at slikt må kobles på "gammelmetoden".

Dvs med 3 releer og ekstern styrestrøm.

Fikk faktisk koblingsskjema på importbiler, hos merkeforhandleren i distriktet. Pluss i margen,Holbergs Auto, Steinkjer.

 

Spurte på to steder på fastpris på jobben, og begge lå på ca 3500 riksdaler på jobben.

Med litt knoting, krympestrømp og kabelsko, er d mulig å gjøre det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

1 - De nye avensisene har registerkjede, men jeg vet ikke når de bytta fra reim til kjede. Det kan man sikkert få opplyst hos en toyota forhandler..

 

4 - Hengerfeste skal være enkelt å montere selv. Uten å vite det 100% så skal alt av ledninger ligge klare. Bl.a. ligger det klart til ryggesensor, som bare er å koble på, så det vil være rart om at ikke ledninger til hengerfestestrømmen også er klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Vet bare at om du bytter frontvindu så MÅ du få byttet til en ny regnsensor. Bruke den gamle er dø-født på grunn av at den skal sitte tett-tett oppe i rute og nesten ha vakum.. for at den skal "se regndråpene".

 

Tenkte ihvertfall når jeg skal få byttet frontruta "en gang" (for den har viskeblad striper :-/) så skal jeg be om at jeg får den brukte sensoren i hånda med meg hjem etter jobben er ferdig.

 

/ Stig Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår