Gå til innhold

Bil teknisk fagskole

Ranger emnet


Frank_84

Anbefalte innlegg

Jeg gikk den i Oslo i 2004-2006, siste kullet før den ble lagt ned. Vanskelighetsgraden er ikke så veldig mye over videregående, men du bør definitivt være motivert og ha guts nok til å gjennomføre, det vil kreve en del av deg og fritiden din.

 

De fleste jeg gikk sammen med har begynt hos ulike importører med kursing/teknisk, andre muligheter er jo mellomlederstillinger i bilbransjen, eller f.eks teknisk på Felleskjøpet og andre som driver med landbruks-/anleggsmaskiner. Eller hva med å bli lærer på vgs? ;)

 

Jeg gikk videre etter fagskolen, og går nå på Høgskolen i Oslo, det var et merkbart hopp videre opp i vanskelighetsgrad hvertfall. Uansett hva du gjør, så er det alltid muligheter!

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei okei..

Høres jo greit ut det.. Har ingen problemer med motivasjon og tid til videre skole.. Er egentlig også intressert i å skolere meg videre etter bilteknisk fagskole.. Så om noen har kjennskap til hvilke muligheter jeg har der, og evt om det finnes noen plass å finne ut mere om dette så tar jeg imot tips..

Hørte snakk i at den "almenfaglig påbygging" delen var fjernet fra fagskolen slik at man kan konsentrere seg mer om bilteknisk..

Skal høre litt mere om det, var en kompis som leste om det på club honda forumet..

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det løpet jeg gikk ga hvertfall generell studiekompetanse i tillegg, mange timer kjedelig norsk (inkl nynorsk)... Men, måtte jo ha det for å gå videre etter fagskolen, sjekk om du evt må ta det i tillegg hvis du har planer om ytterligere videre utdannelse.

 

Skal være mange muligheter etter fagskolen, jeg ville rota litt rundt på hjemmesidene til aktuelle skoler og sett om det er noen linjer hvor fagskole gir noen fordeler. Noe jeg fant ofte var et 2årig løp hvor du blir "Høgskolekandidat", men jeg valgte selv å gå 3årig istedenfor, føles bedre med en Bachelor hvis det skulle bli jobb i utlandet engang.

 

Nå er jo jeg litt subjektiv, men jeg ser tilbake på de to årene som noe morsomt og givende - jeg ville definitivt gått for det :)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår