Torodd Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Hei folkens, har noen problemer med bilen min... lurer på om det kan være en sammenheng mellom problemene. 1. bilen bruker litt mye bensin ca 1L på mila ved pen lang kjøring.Den burde også gått litt bedre( føeler jeg) men oppnår max ladetrykk. (0,6 bar) la om til vinter hjula å nå bruker den ca 0.8 på blandet kjøring, b ilen føles også lettere og kjøre. 2. når bilen står på tomgang er det-0,4 i vakum, Er det normalt?? troddet det skulle være rundt -0,8 i vakum dette er vis normalt 3. når bilen har stått over natta, får jeg en kvinelyd fra motoren på 2200rpm og på 2700rpm med lett til medium gass eller rundt 0,2 i vakum (på turbotrykk måleren) får også ulyden ved svak motorbrems. Bilen må stå i gir og jeg hører lyden på alle gira, det er lettest å høre lyden på 2 eller 3 giret. jeg kan ikke høre lyden i fri. dette har ikke noe med klima anlegget å gjøre. 4. etter at bilen kommet opp til 90grader så kan den dette ned til 70 eller 80 grader (helst i bakker) og dær blir den lenge, vis jeg da stopper bilen føre den har kommet opp på 90grader igjen, er vann i slangen ned til turboen så varm at jeg ikke kan ta på den i mere enn 5 sek... vis bilen derimot ikke har kommet under 90 grader men holt seg der under hele turen, er det ikke noe problem og holde på vannslangen ned til turboen. selve turboen er svakt rød vis jeg kjører en liten og rolig tur på kvelden. (6 km og aldri over 0 i ladetrykk) har byttet vannpumpe og teromstat i sommer. kan det være termostaten om er gåen??(tenker da på vann tempen) tempmåleren som var problemet. Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazardio Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 En grei måte å sjekke om termostaten har gått. er å skru på varmluftsanlegget når du har kjørt en stund. er det kaldt/lunkent. kan du med sikkerhet si at termostaten har gått Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eärendil Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Hei folkens, har noen problemer med bilen min... lurer på om det kan være en sammenheng mellom problemene. 1. bilen bruker litt mye bensin ca 1L på mila ved pen lang kjøring.Den burde også gått litt bedre( føeler jeg) men oppnår max ladetrykk. (0,6 bar) 2. når bilen står på tomgang er det-0,4 i vakum, Er det normalt?? troddet det skulle være rundt -0,8 i vakum 3. når bilen har stått over natta, får jeg en kvinelyd fra motoren på 2200rpm og på 2700rpm med lett til medium gass eller rundt 0,2 i vakum (på turbotrykk måleren) får også ulyden ved svak motorbrems. Bilen må stå i gir og jeg hører lyden på alle gira, det er lettest å høre lyden på 2 eller 3 giret. jeg kan ikke høre lyden i fri. dette har ikke noe med klima anlegget å gjøre. 4. etter at bilen kommet opp til 90grader så kan den dette ned til 70 eller 80 grader (helst i bakker) og dær blir den lenge, vis jeg da stopper bilen føre den har kommet opp på 90grader igjen, er vann i slangen ned til turboen så varm at jeg ikke kan ta på den i mere enn 5 sek... vis bilen derimot ikke har kommet under 90 grader men holt seg der under hele turen, er det ikke noe problem og holde på vannslangen ned til turboen. selve turboen er svakt rød vis jeg kjører en liten og rolig tur på kvelden. (6 km og aldri over 0 i ladetrykk) har byttet vannpumpe og teromstat i sommer. kan det være termostaten om er gåen??(tenker da på vann tempen) Hei.. Angående punkt 4 har jeg samme problemet.. hvis du finner ut hva som er feil, så send meg gjerne en pm. samme ang. punkt 1. min bruker også ca 1 l/m på langkjøring.. kommer jo litt an på hvor tung høyrefoten er, men i følge instruksjonsboka, skal den ikke bruke mer en ca 0.8 l/m ved ca 120. Angående ladetrykk tror jeg dette er normalt. Siter 97 A4 1.8 TQ AEB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet September 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Noen som vet om det er to temp følere på vannet i motoren?? 1 til avlesning av tempen i klima anlegget og 1 til den analoge måleren (standar måleren i dærsporet)?? og hvor er den\di plasert?? eller henter di singnal fra samme føler... Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet September 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 På vei hjem fra skolen i dag så sank tempen ned til ca 85 grader (en liten stund) mens den digitale tempen som du kan lese av ved å gå inn på ch51 på klima anlegget lå helt på 90 grader hele tiden... så jeg mistenker at temp føleren fjusker... Er det noen som vet hvor føleren som måler tempen på kjølevannet står? Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.