Gå til innhold

Vurderer å kjøpe Vectra B?!?

Ranger emnet


-=tek=-

Anbefalte innlegg

Hei jeg vurderer å kjøpe meg en Vectra B 1.8 16v 99 mod CD utgave

 

Bilen er rullet 107000km å er eid av en opelmekaniker og en annen jeg kjenner.

Det som er gjort er:

-Xenon i alle lys

-Angeleyes i front

-Sotederuter

-17" alu sommer

-16" alu vinter (tror jeg)

-Stylng: Øyelokk, leppe forran og bak, sideskjørt, vinge og bakrute senker.

-Nye baklykter

-Alle service er tatt

-30mm senk (ikke sikker mn ikke org høyde)

 

Bilen er blitt behandlet syyyykt bra, men er prisen på 117000,- mye for en så gammel bil? Bilen er ikke kjørt på saltede veier.

Bilen blir solgt fra forhandler og det er 3måneders garanti på den. Er det gode biler? Erfaringer? noe spess jeg må se etter?

 

Link til bilder: http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=4778

-Lexus IS200 sport

[x] Nissan King Cab - Opel Vectra - VW Golf IV GTI (Konebil) - Opel Omega - 2x Volvo 240 - VW Vento - Audi A4 1,8 TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye peiling på biler med styling og pris. men så selv på en 99 vectra stasjonvogn i januar og den skulle de ha 70 000 for. den var så og si strøken med unntak av lakken og en bulk.

 

synes 117 000 er dyrt for en så gammel bil. men igjen den så jo rååååfin ut..

 

 

Vectra B er fine biler, jeg liker de veldig godt. Vet ikke helt hva du bør se etter, annet enn rust i hjulbuer.

 

lykke til med evt bilvalg, og 3 mnd garanti er jo en fin ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye peiling på biler med styling og pris. men så selv på en 99 vectra stasjonvogn i januar og den skulle de ha 70 000 for. den var så og si strøken med unntak av lakken og en bulk.

 

synes 117 000 er dyrt for en så gammel bil. men igjen den så jo rååååfin ut..

 

 

Vectra B er fine biler, jeg liker de veldig godt. Vet ikke helt hva du bør se etter, annet enn rust i hjulbuer.

 

lykke til med evt bilvalg, og 3 mnd garanti er jo en fin ting ;)

 

Synes også at prisen var litt stiv, men det står mellom denne som er en 99 mod og en Lexus is200 00mod til 195 lapper, vet at lexusen ikke detter så mye i pris men er litt redd for at denne skal fortsette å stupe:S

 

Satt å så litt på vectraer på nette iste å fant MANGE fra 50 til 80 lappper som var samme mod å kortere km på telleren så tror nesen at det blir en annen vist det blir vectra.(kan jo pimpe den opp slik om denne er, og fortsatt sitte med masse penger til overs da;))

 

Eneste + jeg ser er at jeg vet hvem som har hatt bilen før å vet at den er blitt behandlet som om det skulle vært ett meneske:) men jeg skal tenke litt på det;) må se, kansje det er noen som har noen klokere ord til meg:P har enda en stund på meg til jeg trenger å bestemme meg 100% for hvilken bil det blir på meg...

-Lexus IS200 sport

[x] Nissan King Cab - Opel Vectra - VW Golf IV GTI (Konebil) - Opel Omega - 2x Volvo 240 - VW Vento - Audi A4 1,8 TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er faktisk ikke verre enn å få bilen på naftest eller lignende så vet du jo sånn passe bra hvordan stand bilen er i..:)

 

og du kan få gjort mye for de pengene du får til overs om du kjøper en til 70 000 liksom.

 

kjøpte min i januar for 62 000, og ser nå at de ligger på rundt en 45 000 for samme modell. så den har stupt godt på et halvt år. og da har jeg gjort en del med den i tillegg.. så ville ikke lagt så vanvittig mye som 117 000 i en 99modell. men det e meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallois.

 

jeg hadde gått for en annen en.

 

Koster ikke så mye å pimpe den opp.

Jeg har brukt totalt ca 30 000,- på å få den som den er nå.

Da har jeg så klart gjort alt selv. utenom lakkering av fangere...

 

syntes det var litt stiv pris for en 1.8l. selv om den var pen.

 

Etter min erfaring er det ikke noen store feil å se etter.

har en tendens å komme rust i hjulbuer(noe jeg aldri har hatt problemer med) samt nederst på dørene.

 

Dynamoen pleier å være dårlig og håndbrekket er bare søppel :0)

Men vectra'en er lett å skru på og delene koster ikke all verden.

-1998 Audi A6 2.5TDI Quattro 180hk

-1994 Opel Omega B Gate prosjektet

-1995 Opel Omega "Kungfu Panda Drifter"

x1997 Opel vectra b turbo (c20let)

x 1996 Opel Vectra B 2.Ocd solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler er av en merkelig grunn dyrere i nord-norge enn sørpå. Ta flyet til Trondheim, og kjør hjem enn billig og fin automobil.

 

grunnen til at dem er dyrere i nord er for at de ikke er kjørt på saltede veier som igjenn tilsir at det ikke er mye rust å skryte av. mn har lagt bort vectra kjøpet jeg, skal hente meg lexus:D må bare finne den jeg vil ha først;)

-Lexus IS200 sport

[x] Nissan King Cab - Opel Vectra - VW Golf IV GTI (Konebil) - Opel Omega - 2x Volvo 240 - VW Vento - Audi A4 1,8 TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår