Gå til innhold

Kompis 107kmh i 50sona

Ranger emnet


Phantom3D

Anbefalte innlegg

Politiet må vel ha en logg på målingen? Denne har han vel krav på å se? Og at målingen er rett foretatt, f.eks. at de har testet utstyret før de begynte måling av folk.

 

Jepp, de har en logg, og denne kan man vel alltids få se. Se for øvrig post nummer 4 i tråden "Fartskontroll generelt sett" under Juridisk-forumet, der har jeg sagt et par ord om laserkontroll.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nøyaktig hvilken vei i Oslo var dette?

 

Langstrekka på skiveien, rett før statoil.

Ja er enig i at over 100 i 50 sonen er "bad deal" som mange av dere påpeker i stor grad.

Men jeg kan si flere ting i hans forsvar.

Kl 9.30, ingen biler på veien. Ingen fotgjengerfelt, innen meget nær bebgyggelse (Nesten bare skog) han gasset bare på og slapp opp. (Gjort på 3-4 sekunder med en motorsterk bil)

Veien kan beskrives som en del av en 50sone som burde vært 80!

Spør du meg så er det ett sleipt sted å ha måling når det er en så lang strekke. Men klart, reglene sier sitt og det er helt selvforskyld. Mange av dere som sikkert har tenkt bra ikke det var laser der! Og det var en sånn situasjon!

 

Alt ialt, han fikk som fortjent. Men synes straffen i en slik situasjon er meget for høy! (Hva med folk som kjører sikksakk på ring 3 i 110 eller gasser på i boiligområder med barn!)

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man absolutt tøffe seg, så må man ta konsekvensene av det også... Hjelper ikke å flykte, for da står dem på døra di stedet, blir enda strengere dom da..

 

Hvordan skal de komme på døra hvis de ikke ser skiltnr da? og hvis dem ikke så at det var han som kjørte kan han jo bare si at det var ikke han som kjørte bilen, snuten har ingen bevis case closed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kameraten min blei tatt i 108.6 i 60sona.

han fikk 8000 i bot, inndragelse i 8-12mnd.

hadde han kjørt 0,4kmt fortere hadde han vært på grensa for fengsel i 60sona, som er 109kmt.

kameraten din kan i alle fall vente seg et par uker som pallesnekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal de komme på døra hvis de ikke ser skiltnr da? og hvis dem ikke så at det var han som kjørte kan han jo bare si at det var ikke han som kjørte bilen, snuten har ingen bevis case closed

 

Mye som tyder på at det ikke var vedkommende som kjørte bilen, da...hehe... Rettsvesenet er ikke helt idioter, selv om mange liker å tro det :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er ikke idioter, men kan de egnetlig gjøre no uten beviser?

 

 

Nå kjenner jeg at denne diskusjonen er i ferd med å grense til det hinsides idiotiske.

 

Men la oss nå si at de så skiltnummeret ditt da. Da tar det trolig under en halvtime fra de ser deg til de kommer hjem til deg. Bilen din er fortsatt varm og du nekter å redegjøre for hva du har gjort den siste timen og for hvem som eventuelt liksom skal ha kjørt bilen din. Er du riktig heldig, har du foreldre hjemme som bekrefter overfor politiet at du kom kjørende hjem for kun kort tid siden. Jeg vet ikke, jeg... Det går sikkert an å lure seg unna, men det er en grunn til at forbrytere blir tatt, og det er at de ikke er de smarteste knivene i skuffen, så de fleste som stikker fra politiet blir før eller siden tatt.

 

Har en bekjent som har en gul M3 med litt spesiell styling, som for noen år siden ble målt til litt over 250 i en lang, rett 60-sone. De fikk ikke skiltnummeret, men det finnes ikke så jævlig mange biler som ser akkurat sånn ut i det området. Når de så kom hjem til ham etter ca 20 minutter nekta han selvsagt for at han hadde kjørt, men retten trodde like selvsagt ikke på ham. Han har ikke lappen i dag, for å si det sånn... Moralen er at når du skal kjøre gris og stikke av fra politiet, bør du ha en anonym bil, og du må for all del ikke kjøre hjem :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at denne diskusjonen er i ferd med å grense til det hinsides idiotiske.

 

Men la oss nå si at de så skiltnummeret ditt da. Da tar det trolig under en halvtime fra de ser deg til de kommer hjem til deg. Bilen din er fortsatt varm og du nekter å redegjøre for hva du har gjort den siste timen og for hvem som eventuelt liksom skal ha kjørt bilen din. Er du riktig heldig, har du foreldre hjemme som bekrefter overfor politiet at du kom kjørende hjem for kun kort tid siden. Jeg vet ikke, jeg... Det går sikkert an å lure seg unna, men det er en grunn til at forbrytere blir tatt, og det er at de ikke er de smarteste knivene i skuffen, så de fleste som stikker fra politiet blir før eller siden tatt.

 

Har en bekjent som har en gul M3 med litt spesiell styling, som for noen år siden ble målt til litt over 250 i en lang, rett 60-sone. De fikk ikke skiltnummeret, men det finnes ikke så jævlig mange biler som ser akkurat sånn ut i det området. Når de så kom hjem til ham etter ca 20 minutter nekta han selvsagt for at han hadde kjørt, men retten trodde like selvsagt ikke på ham. Han har ikke lappen i dag, for å si det sånn... Moralen er at når du skal kjøre gris og stikke av fra politiet, bør du ha en anonym bil, og du må for all del ikke kjøre hjem :)

 

jaja skjønner det hvis de har sett skiltnummeret, men vetke åssen bil trådstaters venn kjørte... men hvis de ikke hadde fått skiltnummeret og bilen var f.eks en sort toyota avensis så er vel odsen for dom ganske liten?

- "97" Hyndai Coupe, 2.0 140

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja skjønner det hvis de har sett skiltnummeret, men vetke åssen bil trådstaters venn kjørte... men hvis de ikke hadde fått skiltnummeret og bilen var f.eks en sort toyota avensis så er vel odsen for dom ganske liten?

 

Jepp, det vil jeg tro.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du her igjen? ...

 

DU kan ta deg en bolle og spis med begge henda, så slipper vi kanskje det helvetes gnålet ditt.

 

 

Over 100 i 50 sona, så er det ikke verdt å stoppe.

 

Takk det samme :-)

 

Hvis du mener at det jeg sier er gnål, må du mer enn gjerne argumentere tilbake, istedenfor å oppføre deg som en barnehageunge.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

whatever! Alle driter i om dere mener det var dumt gjort å kjøre "så fort" i 50 sona.. Selv har vel de fleste gjort det samme..

 

Hvem spurte deg? ;)

 

Kom med noe konstruktivt eller hold kjeft. Det minst verdifulle du kan bidra med i en diskusjon, er sånn sutring som du akkurat lirte av deg.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem spurte deg? ;)

 

Kom med noe konstruktivt eller hold kjeft. Det minst verdifulle du kan bidra med i en diskusjon, er sånn sutring som du akkurat lirte av deg.

 

Trenger ikke å bli spurt jeg vettu:)

Værtfall ikke av deg!!

 

Det minst verdifulle man kan bidra med, er vel heller det å påstå at han er dum/fortjener det osv.. For det var ikke spørsmålet.. Så stfu plx ;) :hide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår