Gå til innhold

Anmeldt og fikk bot

Ranger emnet


NoFear^^

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte opp en grusvei som var gang og sykkelsti. det visste jeg jo, men jeg har sett at mange andre også har kjørt der før.

Det var to syklister der, men jeg kjørte sakte forbi og la meg godt ut til kanten.

Jeg tenkte ikke noe mere på det, og på kvelden fikk jeg telefon fra snuten. Jeg måtte møte de og jeg fikk bot for det.

Kan de gi meg bot for det når de ikke tok meg på fersken, men at jeg bare ble anmeldt for det?

Fikk forresten 3200 i bot for det og en prikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går denne gang og sykkelstien til noen hus?

 

Noen steder er det kun kjøring til eiendommene som er tillatt, ikke gjennomkjøring osv..

Isåfall er det bare å være sleip å si at du skulle på besøk/hente noen/levere noe ved et av dem:)

 

 

Den gikk inn til ei rundkjøring like ved en skole.

Unødvendig å anmelde synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ved innbrudd må purken stå i huset og ta imot kjeltringene for å ta dem?

Trur nok en annmeldelse holder.

Dette er jo uansett forenklet forelegg,

så det blir jo ikke noe sak.

 

Du kan nekte da..og se hva det koster med en sak ;)

 

 

Så hvis jeg anmelder noen for å ha kjørt for fort så får de bot også?

purken er sikkert glad for å skrive bøter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan enkelt å greit bare finne ut av om den veien er privat eller offentlig, om det er KUN kjøring til eiendommene. etc.

 

er jo bare å leke dum! du sier jo at du leiter frem en adresse og uten kart kjørte du inn der for å sjekke!

 

men jeg tror nokk heller det har seg slik at DU kjørte gris inn på den veien, ble sett og anmeldt!

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan enkelt å greit bare finne ut av om den veien er privat eller offentlig, om det er KUN kjøring til eiendommene. etc.

 

er jo bare å leke dum! du sier jo at du leiter frem en adresse og uten kart kjørte du inn der for å sjekke!

 

men jeg tror nokk heller det har seg slik at DU kjørte gris inn på den veien, ble sett og anmeldt!

 

hehe, kjørte nok ikke fort der nei.

barnslig av to jenter som var såpass store og de anmelder det alikevell.

hvis det har vært meg har jeg ikke brydd meg, for jeg har sett flere biler kjøre der før. har snakka me flere og de har også sett biler kjøre der.

Er det virkelig 3200 for å kjøre på gang og sykkel vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan gi deg ett forenklet forelegg for saken eller du kan nekte for det også tar de det til retten hvor de er nødt til å legge frem alle bevis i saken i håp om å få deg dømt. Mao vitneforklaring til de som anmeldte deg. Om dette holder eller ikke er opp til retten å avgjøre.

 

Boten er forresten riktig.:

 

Forskrift om forenklet forelegg i vegtrafikksaker

"4. kjøring med motorvogn,

b) på fortau, sykkelfelt (skilt 521), gangveg (skilt 518), sykkelveg (skilt 520) og gang- og sykkelveg (skilt 522), trafikkreglene § 4 || 3200,-"

 

Prikken derimot får du grunnlag av:

 

Forskrift om prikkbelastning.

§2 Grunnlag.

5.Overtredelse av vikepliktsregler

c. overfor gående i gangfelt, jf. trafikkreglene § 9 nr. 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår