Gå til innhold

Godkjenning av felger på Biltilsynet

Ranger emnet


*Cruiser*

Anbefalte innlegg

Er en på vwaudi forumet som nettopp har fått godkjent sine 19" og senkesett på bt på billingstad i bærum. Da hadde han tuv papirer på senksettet også må dimensjoner og innpress være innfor aviks grensene selfølgelig;)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed på eu-kontrollen av felger og senkesett skal godkjennes i vognkort, og da må man jo ha papirer på at felgene og senketsettet er godtkjent for akkurat den bilen. TÜV.

 

Men det er jo bare å prøve da. Vet at hvis det hadde vært hos vårt biltilsyn så hadde de ikke blitt godkjent.

Mitsubishi Pajero TDI 92'

Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt*

Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt*

Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt*

VW Vento 92' 1,8 CL *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig. De jeg kjøpte dem av sier at det ikke er noe dokumenter på de felgene eller er det bare han som ikke gidder å sjekke etter papirer. Hva skal jeg gjøre da? skal jeg bare prøve å godkjenne felgene?

Gi faen i å godkjenne felgene rett og slett. Blir du stoppet av politiet vil de mest sannsynlig aldri spørre om felgene er godkjente/lovlige å bruke.

 

Mine står ikke i vognkortet de heller, men har ikke fått noe pes fra politiet for det. Eneste de kommenterer er hver gang jeg har skiltet i bakruta :P

 

Edit: Evt. så får du få noen til å forandre innpresset på felgene slik at du iallefall har det på det rette. Du er vel innenfor de 5% i endring av rulleomkrets. Så er vel kun innpresset BT ikke vil gå med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, omsider fikk dro jeg dit i dag og skulle godkjenne, etter ca 2 mnd venting på time. Dette er vel en solskinnshistorie fra BT vil jeg tro. Stod klar kl 0800 foran port 5 og blir vinket inn. Så fort jeg har kjørt på bukken sier han "har du målt alt så det er i orden, for da gidder ikke jeg det!" Jeg sa såklart ja. Så leste han av noen tall, og det var greit. Så sjekket han felgene, og spurte om de var innenfor 5%. Det svarte jeg ja på, men så kom spm om innpresset. Det husket jeg ikke, så vi fant ut at det var 35. Det var visst ikke innenfor regelverket, men han sa "jeg fikser det". Så kom han ut med noen papirer jeg leverte sammen med vognkort del 2 inne på BT, og så er alt i orden. Senket med KW justerbart samt godkjent med felger dim 235-35 / 19. Helt topp!! : rock :: rock :

Her er en kopi av det han skrev..

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår