oletider Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 snakka med en kompis angående det med denne reima, han sa sylynder nummer 1 i øvre punkt så drar d man veiva 30 grader mot venstre, og kam hjulet sko være der det var da eksos ventilen til sylynder 1 var helt åpen. men jeg har også fått sagt at bare stille den etter merkene, så er veldig i tvil, må jo av med eksos og toppen igjen da får å se at stempel 1 er på toppen. hva bør jeg gjøre? Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Skjønte ikke helt dette, men er problemet å montere regreima? Isåfall er det jo bare å sette kamdrevet på merket sitt, veiva på merket sitt og evt den mellomste akselen på merket sitt dersom du har blokkmontert fordeler (hvis ikke spiller det ingen rolle). Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 om du skal bytte reg.rem, så bare sett den på merkene sine... stempel 1 er på topp når merket på kammen står der det skal, men bruk kun merkene i plastdekslene du. Mye greiere, og sett veiva på 0 punktet, fordeleren ser du også merket på dekselet innenfor remhjulene. Veiva går 2 runder mens kammen går en, så pass på at du ikke setter 180 grader feil. Skjønner ikke forklaringa til han kompisen din, "sylynder nummer 1 i øvre punkt så drar d man veiva 30 grader mot venstre, og kam hjulet sko være der det var da eksos ventilen til sylynder 1 var helt åpen". Når stempel 1 er på topp står hvertfall ikke eksosventilen helt åpen... den er lukket da. Om du gjør det slik tror jeg du får veldig vond gange etterpå...! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet September 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 har gjort som du sier, men den tenner ikke riktig, men har snaka med en lokal volvo person, han mente at jeg burde stille veiva sånn at sylynder nummer 1 var i sitt øvre punkt og dra den 30 grader til venstre, kam hjulet skulle stå slik at eksos porten elller bensin porten var åpen (husker ikke helt) på sylynder nr 1, og den til tenningen sko stå på sitt merke. syntes selv dette hørtes merkelig ut men. har prøvd nå tre ganger med alle merene på merkene å den bare hoster å harker, Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oletider Skrevet September 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 så jeg kan ha satt kam hjulet feil da? 180 grader? EDIT: snakka just med min fom dette da, så han mente hvis det stemmer at det kan stå feil, må jeg ta av reiman slik det står og dra veiva rundt ei runde og la det andre stå slik det ståt, kan det stemme? Siter VW golf 2 bruks bil. Ford sierra Cosworth rwd hærjebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Hett tips: -Sett en tynn skrutrekker, eller lignende inn til tennplugg-hull nr 1, og roter til stempelet er på topp. (fininnstill til 0 på plastdekselet.) SEtt kam'en i sitt over ett merke. På med reim, strammehjul etz, og Fyr opp. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.