bjarne Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Bilen min har en gammel lakk og er oksidert og misfarget for det meste på en side. Jeg har kun prøvd Turtle Super cleaner lakkrens, men dette hadde ikke så stort effekt. Må ha noe sterkere lut. Noen som vet om et godt produkt for gammel oksidert og misfarget lakk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Kjøp rubbing eller polishing compound. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet September 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Noen som har et spesifikt middel som de har prøvd og vet er bra? Synes rubbing er veldig kornete, men det må kanskje til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 3M har vel noe. 0,3B Rubbing.. Sjekk http://www.autogeek.net/3mperllrubco.html Ellers kan du prøve Meguiar's MG serie:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 3M, Optium Compound, Poorboys SSR, det er mye å velge mellom.. Men skal du bruke noen av disse så trenger du nok en maskin.. og etter rubbing trengs en finere polish så du får en jevn glatt overflate uten riper.. Pads er viktig det også.. Clay ville vel kanksje vært en idè også, den tar endel døde lakk pigmenter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 MG 83 på en DA maskin tar mye, men er bilen extremt oxidert er det ofte at du må på Ullpute og rotary maskin for å få renset dypt nok, men som sagt ville nok MG 83 duge med en DA maskin, TW blir litt "light" produkt i mine øyne mht oxidering, men du får et bedre resuøltat med den også om den benyttes mht DA maskin vil jeg tippe.. MG 83 har slipemidler (korn) i seg, men den er laget slik at du bryter ned kornene i den når du jobber med den slik at du til slutt ikke har noe "slipemiddel" igjen bare oljer, da blir lakken blank og fin og du kan legge på feks MG 21 som er en sealer rett på uten noen flere steg i mellom.. MG 83 støver litt når den brukes,. så det kan være en ide å spyle/tørke bilen etterpå før du legger på en sealer (MG 21 feks) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet September 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Har en cyclomaskin, kan den brukes med MG 83? Har Sonax puter, de er litt grovere enn de som fulgte med. Noe sted jeg får kjøpt MG 83? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 MG 83 og Cyclo funker bra sammen, MG 83 går sammen med forholdsvis harde pads, men det kan være lurest å teste med bløtere pads først og se om det hjelper. Bilextra har forbruker serien, men jeg er ikke sikker på om de selger MG serien hos de i OSLO også.. anyone? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet September 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Legger jeg da på MG83 med DA-maskin, så lar det tørke og så fjerner det for hånd med polerklut? Eller kan jeg også fjerne det med maskin? Synes ikke DA-maskinen er noe særlig å "polere" med, går for det meste over til manuelt arbeid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 MG83 er jo ikke noe man "legger på", den må jobbes med. Kjør på med DA-maskin, men ikke la den tørke. Tørk av med mikrofiber så fort du er ferdig med et område. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 MG 83 og Cyclo funker bra sammen, MG 83 går sammen med forholdsvis harde pads, men det kan være lurest å teste med bløtere pads først og se om det hjelper. Bilextra har forbruker serien, men jeg er ikke sikker på om de selger MG serien hos de i OSLO også.. anyone? Det gjør de ikke... Proffserien skal egentlig ikke selges direkte til forbruker (det blir for mange erstatningssaker når folk som ikke har peil ødelegger lakken) men den kan helt sikkert bestilles direkte fra Norsk Prol. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 bjarne: som magnul sier, MG 83 skal jobbes med til den er nesten borte, så skal den fjernes omgående, den sitter ikke voldsomt, men det er ikke noe poeng å la den tørke på lakken, om det skulle skje, er det greit med feks Meguiars QD, bare spray det på og tørk over, så er den enklere å fjerne. Jobber du for fort med denne vil du ikke klare å bryte den ned, og du kan oppny microriper i lakken din, da må d ta det en gang til og passe på at du jobber den lenge nok, men ikke for lenge...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet September 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Skjønner. Får jeg kjøpt dette i Norge? Koster 120kr for ca. en liter hos Autogeek, pluss frakt som jeg ikke fikk vite før jeg bestiller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Hvis du ikke finner det noe annet sted kan du alltids sende PM til n0stra her på forumet. Det lønner seg ikke å bestille én flaske fra AG. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg