Gå til innhold

Ford sierra Drifting??

Ranger emnet


_Ford

Anbefalte innlegg

 

340 og 360 funker dårligt for det er grunn for at di ikke har blitt noe særligt brukt i bilcross,rally osv siden di kom.

Dårlig oppbyggning på fjærbein, litt kort hjulavstand.

Vanskelig å viste hvor bilen er ,da pga oppbygningen av understell.

 

Til dere som skryter av denne , prøv en annen bil over lengre tid så bytter dere meining

 

Hvorfor har det seg sånn da at en stor del av "drifting" gutta prater så varmt om akkurat volvo 360? :blah:

 

Ja alle andre bakhjulstrekkere med litt hester kan slæddes med, det er egentlig samma om det ford,merc,bmw, mazda, toyota eller volvo etc.. Men 360`ene er iallefall ikkeno dårligere enn resten!

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sierra er ikke driftebil og skal mye til for å få den til å bli drifte bil.

 

Har noen av dere noen gang sett en sierra på prodrift løp?

Tror ikke det nei.

 

Sierra er en moro vinterbil, ikke mer. En billig 200sx er 10 ganger mer egnet enn en sierra. 200sx har mye stivere understell og chassis, veier mindre, har mer hester og turbo originalt, billig med bedre understell og billigere med trim.

 

For ca 7500 ink frakt moms fra usa får du trimdeler som gir ca 280-300 hester. 444cc dyser, z32 luftmengdemåler, eksosanlegg, chip steg 3 horsham. Da har du 300 hester på en bil med sperre originalt, og med et mye stivere understell.

 

Du får en fullt kjørbar, fin 200sx i grei stand til ca 30-40 lapper uten skilt. Ville satset på det heller.

 

Men om du absolutt skal ha sierra, trenger du 2way LSD sperre, og MINST 250 hester om du skal kunne twindrifte i høye hastigheter på bane. HK-antall Under dette vil resultere i lite kontroll, mer snurring, og mindre respons. Tenk at du ligger bredt i 80 på bane, og bilen går litt for langt rundt, så du slipper gassen for å rette den opp, og den retter seg litt for mye opp igjen. Du vil jo da selvfølgelig prøve å få den ut så fort som mulig igjen, men med lite hester vil dette bli vanskelig og slite veldig på clutch og drivlinje. Pluss at du må ha KNALLstive dempere bak, noe som ikke er så veldig lett å få til sierra. Man får sportsdempere, men ikke driftedempere. Det har veldig mye å si for å få bilen kjapt ut i sladd, og stivere dempere = mindre snurring da du ikke kjører en geleklump. Håper dette var til noe nytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sierra er ikke driftebil og skal mye til for å få den til å bli drifte bil.

 

Har noen av dere noen gang sett en sierra på prodrift løp?

Tror ikke det nei.

 

Sierra er en moro vinterbil, ikke mer. En billig 200sx er 10 ganger mer egnet enn en sierra. 200sx har mye stivere understell og chassis, veier mindre, har mer hester og turbo originalt, billig med bedre understell og billigere med trim.

 

For ca 7500 ink frakt moms fra usa får du trimdeler som gir ca 280-300 hester. 444cc dyser, z32 luftmengdemåler, eksosanlegg, chip steg 3 horsham. Da har du 300 hester på en bil med sperre originalt, og med et mye stivere understell.

 

Du får en fullt kjørbar, fin 200sx i grei stand til ca 30-40 lapper uten skilt. Ville satset på det heller.

 

Men om du absolutt skal ha sierra, trenger du 2way LSD sperre, og MINST 250 hester om du skal kunne twindrifte i høye hastigheter på bane. Under dette vil resultere i lite kontroll, mer snurring, og mindre respons. Tenk at du ligger bredt i 80 på bane, og bilen går litt for langt rundt, så du slipper gassen for å rette den opp, og den retter seg litt for mye opp igjen. Du vil jo da selvfølgelig prøve å få den ut så fort som mulig igjen, men med lite hester vil dette bli vanskelig og slite veldig på clutch og drivlinje. Pluss at du må ha KNALLstive dempere bak, noe som ikke er så veldig lett å få til sierra. Man får sportsdempere, men ikke driftedempere. Det har veldig mye å si for å få bilen kjapt ut i sladd, og stivere dempere = mindre snurring da du ikke kjører en geleklump. Håper dette var til noe nytte

Godt vi har sånne som deg gitt..

 

 

I Tyskland og England går det en del Sierraer som drifter, og sammenlikne PRODRIFT med alle de andre drifting konkuransene er og dra strikken VEEEL langt!

 

250 hk ja, org cossie motor er på 204hk? og voila har du 300.

 

Sierraen er også lettere en S13-S15

Understell på en 200 sx er søppel ORGINALT, samme med sierra.

 

Du sier man ikke får KNALLSTIVE dempere til sierra? TØV! Får coilovers som gjør den jobben PERFEKT!

 

 

Og chassiet på en sierra blir godt brukanes med bur, styrestag, coilovers og en ok cossie motor. Og gjett hva, en ORGINAL 200sx trenger også nye dempere og fjører \ coilovers, stag og trim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det for et dumt svar?

 

Jeg har jo selv beskrevet at en 200sx må ha trim ja, men det er mye billigere å trimme en 200sx. LES LITT NØYERE

 

Det du sier med at 200sx sitt understell er dårlig er tull. Det er langt stivere enn mange andre originale bilers understell. Men klart om man skal drifte må man jo ha driftedempere til den også. Poenget mitt er at 200sx er mye lettere å bygge om til drifting enn en sierra. sr20 motorene og ca18det har også en helt sinnsykt mye råere respons enn en sierra, og sr20 og ca18 er bedre kvalitet enn sierra motoren.

 

Men for all del, om man liker sierra, så liker man det. Men få gjør det skal det sies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og dessuten, så kan du jo bare se selv at ingen prodriftere bruker sierraer men mange, MANGE bruker 200sx, rx osv. Jeg har i allefall aldri sett sierra prodrift. Og akkurat ja, derfor velger jeg å tro at 200sx er en mye bedre drifebil enn sierra, og har selv driftet med begge deler. Sierra var noe skit å drifte med og vanskeligere å legge ut også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og dessuten, så kan du jo bare se selv at ingen prodriftere bruker sierraer men mange, MANGE bruker 200sx, rx osv. Jeg har i allefall aldri sett sierra prodrift. Og akkurat ja, derfor velger jeg å tro at 200sx er en mye bedre drifebil enn sierra, og har selv driftet med begge deler. Sierra var noe skit å drifte med og vanskeligere å legge ut også

jeg er fullstendig klar over at 8 av 10 norske "drifting" biler er 200 sx ja.

 

Grunnen : det er blitt gjort før, enkelt og få tips, deler og trim.

 

faktisk en 300hk cossie motor koster ikke mer en 300 hk Ca18 eller SR20.

 

Hvorfor nevner du Prodrift? Der kjører de ypperste av de ypperste gutta med sponsa biler, det blir helt FEIL og trekke slike paraleller.

 

Når det kommer til deler så får du coilovers og stag til en sierra til ca samme prisen som en 200 sx, og cossie motor til prisen av en 200sx motor om det er CA eller SR motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og dessuten, så kan du jo bare se selv at ingen prodriftere bruker sierraer men mange, MANGE bruker 200sx, rx osv.

 

 

Grunnen til det er jo at sporten startet i japan, er ikke så mange sierraer, bmw`er etc der nede. Men hva kjørte han som vant nodisk og den norske drifting serien ifjor? Jo en BMW e30!(uten coilovers btw...hehe)

Og ja en sierra bør også gå ann å få konnkuransedyktig!

 

Om det er like lett og billig som med en 200sx kan diskuteres i det vide å brede, men uansett er det fett at det er litt variasjon i bilene

 

forresten så er ca18 bunndelen lagd av smør... Kan ikke tenke meg at den er mer holdbar enn en cossi motor.. sr20 er en annen sak, er go motor det:)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg kjøpt driftedempere? Står det drift på demperen, eller må man skrive på det selv?

 

biltemas originalfjærer til Volvo levere drift-edition, lakkert tofarget, blå med drift lakkert på siden... gjør at du kan ligga baklengs inn i svingene uten å snurre, har du ikke dem er du amatør eller har ikkje kjangs å vinne...

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke alle mulige biler han spurte om tips til da. han spurte om noen hadde tips til bygging av sierra'an sin. så jeg fåreslåt at alle dere som skal diskutere om at alt er så mye bedre går et annet sted og diskutere for det er ikke intresangt for noen av oss som har interesse for denne tråden. hvis du har nok penger skal alltids sierra bli en god driftebil også. men tror ikke trådstartern skal delta i noe løp. han bygger denne bilen for og ha det morro og med en sierra kan man få mye mye morro=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn bilen min er satt opp nå, er den hvertfall veldig stiv og fin. Disse såkalte "driftedemperene" har jeg ikke, men coilovere foran, og gule koni med hengerfjærer bak, halvbur og stive foringer skal jeg hvertfall ikke klage på stivheten. Får jeg på noen 17" sommerfelger tror jeg det blir enda bedre.

 

Ja sierra forresten

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan lett ligga skikkelig brett med sierra, føreren og effekten/stivheten avgjør det meste..

 

kapp fjørene en 2-3 runder+ noen nye gassdempere..

+ overhal motoren med litt skikkelige deler+ litt trimkam osv.

+ sveis sperra, vips så er det bare å dra rundinger og kose deg.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Støtter ideen med Sierra som driftebil jeg men skaff deg en xr4i som har det stiveste karosseriet. Sett i en 24V som har ca 200hk originalt og få montert en kompressor. Da bør du ha ca 250hk og rundt 350nm å leke deg med. Bruk MT75 kasse fra Sierra/Scorpio 2.9 eller enda bedre en T5 fra Cosworth. Clutch-hus får du på Burton. Bruk 7,5" diff og skaff deg en 4,27 utveksling fra Scorpio. Understell skaffer du fra en Cosworth 2wd. Bytt alle foringer med HARDE polyurethan og gjør ellers som regelverket i drifting sier du skal gjøre.

Alt må uansett stives opp og mesteparten av krenginga må vekk. Bur er vel også påbudt. Det er hva JEG ville gjort hvis jeg absolutt skulle drifta med en Sierra. Hvis du bare skal kjøre og ikke bygge så snakk med JAPANAUTO.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
du kan lett ligga skikkelig brett med sierra, føreren og effekten/stivheten avgjør det meste..

 

kapp fjørene en 2-3 runder+ noen nye gassdempere..

+ overhal motoren med litt skikkelige deler+ litt trimkam osv.

+ sveis sperra, vips så er det bare å dra rundinger og kose deg.

 

 

 

Endelig noen som tar enkelt på livet å svare seriøst ;) Denna tråden har nesten bare hatt useriøse svar hele veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår